divendres, 20 de juliol del 2012

GEEB a la Cadireta del Diable.

-Cordada: Marc Segarra i Busquets.
-Ressenya:

-Material: La via està pràcticament equipada amb claus vells i nous, burins amb xapa i sense i parabolts. A la primera tirada he col.locat els Camalots del 0.5 al 2 i un tascó. No se si perquè els portava o hagués passat sense. Al segon llarg un Camalot de l'1 i un Alien gris i a l'Ae hem fet anar un tasconet fi per estrangular dos o tres caps de burí.

-Orientació: Est. Nosaltres hem entrat sobre les 17.00 hores i semblava que la via feia estona que estava a l'ombra.

-Accés: Nosaltres hem deixat el cotxe a l'aparcament que hi ha abans de la tanca del monestir, una zona amb bancs.

-Aproximació: Creuem la carretera i pujem unes escales que ens deixen a la base de la Canal del Pou del Gat ( rètol ). Pujem per l'esmentada canal fins que enllaçem amb el Camí de l'Arrel ( G.R. ), el seguim a l'esquerra en direcció al Monestir. Passem per sota la Cadireta í continuem pel G.R. de seguida el deixem per agafar un corriol a l'esquerra que ens porta a l'Ermita de Trinitat. Arribats a l'ermita prenem un corriol desbrossat a la dreta i que mica en mica es va desbrossant i que porta a peu de via, evident.
-Via: A nosaltres ens ha agradat molt. Tres tirades de bones fisures-díedres ( la primera la més sostinguda), una placa d'Ae i un sostret amb una bonica placa ( curta ) al damunt , la roca en genral bona. Hi ha algún tram molt puntual on la pedra s'ha de mirar més i també algún troç de fissura una miqueta herbós. Les fissures es podrien cossir per passar en A1 i a més els trams més difícils estan assegurats, a la placa de la quarta tirada és on s'ha de donar més la talla, V+ obligat.
-Descèns:  Del cim hem de pujar a una altre agulla ( III, parabolt i reunió al cim ), desgrimpar a l'esquerra on localitzem un parabolt del que rapelem ( 15 metres ). Anem a parar a un coll i vorejem la següent agulla per l'esquerra. Continuem crestejant i trobme una nova instal.lació amb un altre ràpel curt, aquest semblava factible de desgrimpar. Acabat el ràpel entrem al bosc i anem a l'esquerra fins al coll que hi ha a la base de la Momia. Un cop aquí hem baixat a l'esquerra per dins del bosc amb alguna desgrimpada ( marques blaves ) i anem a parar al Camí de l'Arrel que seguim a l'esquerra.