dilluns, 24 de desembre del 2012

Cresta del Ferran.

Part final de la Cresta.

-Accés: Hem d'anar al poble d'Oix. Un cop aquí agafem la carretera que porta a Beget. La deixem per agafar un trencant a la dreta que porta a Can Pei ( turisme rural ). Si anem amb un turisme és aconsellable aparcar a uns docents metres de la casa, en un aparcament per uns 5-6 cotxes a ma esquerra, amb un tot terreny podem seguir per la pista fins als plans de la Muntada.

Abans d'arribar a la Bretxa, al fons Talaixà i Bassegoda

-Aproximació: Seguim per la pista fins als plans de la Muntada on hem de creuar la riera de Beget per la Palanca del Samsó i agafem el G.R. que puja a Talaixà. El seguim un moment de pujada per dins del bosc i de seguida arribem a una mena de collet més obert. Aquí hem d'agafar un corriol a la dreta que porta al Grau dels Lliberals. Just acabar de passar aquest ens enfilem per unes lloses un xic emboscades a l'esquerra i ens plantem al peu d'unes plaques tombades i fissurades on comença la cresta pròpiament dita.

Cingles de les Gralles i Migdia, Comanegre i al fons muntanyes del Ripollès

-Via: Bonica cresta en un entorn guapíssim, si us agrada l'Alta Garrotxa no us la podeu perdre: es veu tot!!!!. Ripollès,Bestracà, Sta.Bàrbara, Escales, Talaixà, Cingles de les Gralles,del Migdia, Gitarriu, Bistoltes...La roca bona i sanejada. La cresta s'inicia en una placa tombada amb fissures (III), creuem per dins una cova i seguim el cordal fins a una marcada bretxa ( II-III, poc sostingut ). Per baixar a la bretxa podem tirar un ràpel de 30 metres o desgrimpar: per un evident díedre que de seguida deixem per saltar al vessant de Talaixà i després de desgrimpar un tram herbós arribem a la bretxa ( III+). Per sortir de la bretxa hem d'escalar un tram en flanqueig a al dreta fins a una alzina ( IV-) i d'aquí més senzill a recuperar el fil de l'aresta. D'aquí al cim les dificultas minven i tant sols cal grimpar algún bloc ( pasos aïllats de II-III).

Santa Bàrbara de Pruneres.

-Material:  Jo l'he fet tranquil·lament sense corda, si volem fer el ràpel haurem de portar una corda de 50-60 metres i si volem assegurar algun tram poden anar bé unes bagues i uns tascons.

Cingles de Gitarriu i Bistoltes.

-Descens: Podem baixar tant per la vall d'Escales com per la de Talaixà. El descèns per Talaixà és més curt, més fàcil de trobar i segurament més bonic ( la vall és més oberta i te millors vistes ). Per baixar per Talaixà del cim hem d'enganxar un corriol amb fites i alguna marca vermella que de seguida tomba a l'esquerra. Un cop a Talaixà seguir el G.R. que ens deixarà a la pista.

Cim

1. Una activitat tranquileta, bucòlica, què ferma és la Garrotxa!
    Bones festes, salut i grimpades!

2. Gràcies Jaume!, si t'animes ara tocaria fer la Integral Garrotxí Fanàtic: fer la cresta i encabat escalar les tres feixes de Gitarriu!.
    Bon Nadal, en lliure o sobre pedal!

3. Home, racomanar fer la cresta sense corda es un temeritat. I mes desgrimparbun diedre amb pedres soltes. Has de pensar ke akest bloc el llegeix gent amb menys grau ke tu. Salut

1. Dona,amb menys grau que jo sembla difícil però amb una mica més de sentit comú per no jugar-se la pell fent cas al que diu un blog no deu costar gaire.
      Tens més raó que un sant quan dius que recomanar fer aquesta cresta sense corda és una temeritat.A la piada hi diu que jo l'he fet tranquilament sense corda,no que jo recomani fer-la sense corda. De fet si jo llegís la piada abans d'anar a fer-la i veies III i IV agafaria la corda sense dubtar-ho.M'estimo més baixar caminant i anar pensant " la del blog tenia raó amb que no calia corda " que estar-me estimbant i anar pensant " per que li faig cas a la sonada aquesta del blog".
      Salut i gràcies per la informació!

4. Respostes
    1. Nosaltres hi vàrem ser aquest divendres i la corda es va quedar a la motxilla.
      Davant hi anava una parella que la vàren fer servir.