divendres, 17 de juliol del 2015

Via Original al Barret d'en Riba.

-Cordada: Nissen i Busquets.
-Accés: Tavertet. Un cop al poble creuar una mena d'urbanització per un carrer tot recte, a la dreta. Al final d'quest carrer hi ha una explanada damunt del cinlge. En aquesta explanada trobem una pista a ma dreta amb lleugera baixada. La seguim un parell o tres de quilómetres aproximadament fins a les inmediacions d'una masia. Aparquem en aquest punt on hi ha un pal i un cartell de senderisme que indiquen l'entrada de la Canal del Castell.

-Aproximació:Seguim aquesta canal de baixada, passem al costat d'un cotxe estimbat, de l'entrada de la feixa de sota del Puig de la Força i quan portem uns quinze minuts de baixada hem de deixar la canal. El punt on deixem la canal costa una miqueta de veure, nosaltres hi hem fet fites. És just quan el camí passa per unes cingleres rogenques. Baixem pel bosc fins a una antiga carbonera, en aquest punt cal pujar un xic i avançar en direcció al Barret d'en Riba, creuem un torrent i sortim a una clariana que hi ha en unes rampes rocoses, sota de dues agulles que hi ha abans del Barret d'en Riba. Un cop aquí ja es veu la vira que cal seguir fins al coll entre l'agulla i el cingle. Aquesta vira és doble, la de baix queda tallada i te una corda fixe bastant atrotinada que et permet pujar a la vira superior. Nosaltres hem seguit la de dalt, amb una grimpada per uns boixos a l'entrada.
-Orientació: Est. Ombra a partir de les tres de la tarda aproximadament.

-Material: Un cordino per enfilar un pitó ( inici L2), estreps i els Camalots 0.5,0.75 i 2.
-Dificultat obligada: IV+/A1.
-Descens: La darrera reunió és són dos bolts amb cadena i anella des de la qual tirem un sol ràpel de 25 metres fins al coll on hem iniciat l'escalada.