dilluns, 6 de juliol del 2015

Via Ursi al Circo de Verano.

Quina tela debía tenir enfilar-se per aquesta via abans del reequipament per la roca i pel poc ferro que hi debía haver. Actualment la roca sense cap maravella ha estat molt sanejada ( gràcies !) i la via està generosament equipada amb parabolts per no pasar gens de por. Dotada de la lógica de les grans clàssiques, abasta un gran díedre superant un parell de bombos i una placa. La roca és bona en general a partir de la quarta tirada i a baix anirà millorant a mida que es repetixi, cosa que sembla que passarà degut a la gran quantitat de parabolts amb que s'ha reequipat la via. Nosaltres, que tenim ànima de picapedrers, hem aportat el nostre granet de sorra i hem fotut abaix tot lo que hem pogut. El bloc del penúltim llarg ja l'hem cardat a baix.

-Cordada: Roger Canals i Busquets.
-Accés: Poble de Riglos. Cal aparcar a l'entrada del poble en dos aparcaments habilitats a ma dreta. Hi ha una font, primer carrer després de l'últim aparcament a ma dreta.
-Aproximació: Creuem el poble de planer en dirección al Pisón i al Puro. Fem la volta per sota del Puro i arribem a la cara N.O. del Pisón on hi ha el circo de verano i des d'aquí la via es veu perfectament. Hi ha una traça fitada que porta a peu de via, per tartera primer i després per una zona de boixos ben estassada. Nom a peu de via i tricotada de xapes Fixe.

-Orientació: Nord Oest, ombra fins les cinc.
-Material: Només cintes exprés, si ho volem xapar a l'artifo 22 i als llargs de lliure en algún n'hi ha cap a 18. Com que hi ha molts parabolts és factible saltar-se'n i dur menys cintes. Un estrep útil pel primer de corda.

-Dificultat obligada: V/A1e.
-Descens: La via està equipada per rapelar, crec que caldria doble corda. Nosaltres no hem fet el cim. De la penúltima reunió hem tirat un ràpel a 35 i hem seguit els cables fins al coll del Pisón. Aquí tenim dues opcions: els ràpels del Circo de Verano per la vessant que hem escalat o els ràpels de los Volaos,pel vessant opossat al que hem escalat. Crec que els ràpels de Verano són més ràpids però no els coneixiem i quedaven al sol així que hem baixat pels Volaos. Es tracta de seguir els cables i anar fent ràpels. Hem fet els primers amb simple de 60 i quan la cosa comença a desplomar hem rapelat amb doble de 60.

1. Hi
    El darrer llarg tampoc està malament, encar que cal baixar pel descens de la Visera, prèvia pujada per un cadenot.
    Nosaltres no vem gosar llençar avall el bloc del flanqueig de dalt
    Ens van dir que val la pena baixar pels ràppels del circ, reequipats i molt més fresc i ràpid que les altres baixades
    pereB

2. Hola Pere!.Nosatres hi vàrem ser en plena onada de calor i un cop al darrer llarg ens va enganxar el sol...no venia gens de gust escalar l'últim llarg a 40 graus!!!.
    Pel bloc ja no cal patir,jejeje..
    La baixada pel Circo de Verano està a l'ombra fins les cinc,si s'hi va més tard com nosaltres millor baixar pels Volaos que ja tenen ombra!