dilluns, 14 de març del 2016

Excalibur al Pic del Martell.

Ens ha semblat força xula: bona roca, força variada i amb els trams de jardí ben gestionats. Fa un temps ha sigut reequipada pel seu aperturista. La primera tirada i la penúltima són força sostingudes,en conjunt és una via força homogènia en el V/V+, nosaltres hem sortit per la darrera tirada de la Teotihuacan, més sostinguda i el conjunt llavors encara queda més homogeni.

-Accés: des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en dirección Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en dirección Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma Esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell ".
-Aproximació: tot i no durar més de deu minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell. Baixem pel vessant oposat. La via està una mica abans del canvi d'orientació que fa la paret. Amb la fotografia de la ressenya es veu perfectament des del peu de la paret. Hi ha el nom escrit amb rotulador mig esborrat i es veuen les xapes. A l'esquerra hi ha la Teotihuacan ( gran pont de roca i bolts visibles ).
-Orientació: No n'estic gaire segur però diria que és sud est.
-Material: Nosaltres només hem possat un Camalot del 2 al díedre del primer llarg i un Alien gris a la penúltima tirada així com alguns ponts de roca. Si es va just de grau la roca fàcilment admet més peçes.
-Descens: Ni aquesta via ni la seva veïna Teotihuacan es troben equipades per rapelar. En cas de voler-ho fer preveure material per les reunions així com una vaga per reforçar el bolt del cim amb algun pont de roca.
Nosaltres hem baixat a peu, del final de la via acabar de grimpar ressalts i anar amb tendència a l'esquerra ( direcció a l'aparcament ) fins a trobar una bona traça que s'ajunta amb la traça per la que hem aproximat.