divendres, 15 d’abril del 2016

Memòria zero al Cap del Ras (Àger)

Escalem aquesta via oberta recentment al Cap del Ras. És curiós que encara es puguin obrir vies en aquesta paret, però quan et mires la línia des de la pista forestal es veu molt evident, almenys la primera meitat. La via és prou bona, la llàstima és que va de més a menys i quan arribes al cim del que més t'enrecordes és dels dos últims llargs, que són els més cutres (sobretot el penúltim), però la resta són prou bons.

Cordada: Macau i Busquets.
Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via. Amb la foto de la ressenya veurem la via perfectament des de la pista.
Aproximació: Amb la foto la via es veu perfectament des de la pista,hem aparcat més o menys a la seva vertical. Hi ha una traça que puja a la paret, un cop aquí anem un pèl a la dreta, el peu de via és el mateix que el de Los reyes del mambo ( dos burins arran de terra ). Parabolts daurats visibles. Més a la dreta hi ha picat el nom de la Via del Salla.

Orientació: Sud (of course!)
Material: Els aperturistes recomanen un joc complert de friends fins el Camalot del 3. Nosaltres només hem posat els friends entre l'Alien groc i el Camalot 0.75.
Grau obligat: Segurament es pugui resoldre amb V+/A0, tot i que l'inici del llarg 2 potser obliga a 6a.

Descens: Des de la darrera reunió pugem caminant fins al cim. Un cop a la carena seguim cap a la dreta (est) fins que unes fites ens marquen la feixa a través de la qual s'accedeix a la canal de baixada que sense pèrdua ens retorna a la pista.

Ressenya: Nosaltres hem portat la dels oberturistesque hem trobat al blog d'en Luichy que està força bé.

1. Es veu maca la línia sí, l'Alkaid l'he fet, aquesta però es veu més oblligada oi?

2. Obliga a V+, potser el tram de sortida de R1 un pèl més.