dimecres, 20 de desembre del 2017

Aresta Ribes a la Vinya Nova.

Juntament amb l'Aranya de les Garrigoses i la Terra de Nómades aquesta via és la gran clàssica del vessant Sud.També és la més fàcil del trio d'arestes Ribes montserratines (Albarda i Bastó del Frare).Tant si sou fans d'alguna de les col.leccions esmentades com si voleu gaudir d'una magnífica via no us la podeu perdre.Nosaltres l'hem gaudit molt,tant pel bon ambient de l'aresta com per la bona qualitat del rocam així com per trams de placa francament sostinguts i bonics d'escalar. És clar que no deixa de ser una via de ressalts sense un gran pati i que hi ha algún tram de mala roca molt puntual i ben sanejat.

Accés: Aparcament del restaurant La Vinya Nova,de moment segur en quant a robatoris. La manera més senzilla d'accedir-hi és a partir de la urbanització Bruc Residencial on trobarem cartells indicatius.
Aproximació: Des de l'aparcament inferior de la Vinya  prenem un camí en direcció nord. El camí s’endinsa a un bosc fins que surt al Torrent del Pont,a baix a la dreta. Avancem una mica pel torrent i al cap de poc veurem un corriol que surt a la dreta (fites i marques blanques). Seguim el corriol, que va guanyant alçada d’una manera agradable. Arribats a l'alçada de l'aresta agafem a ma dreta una canal ampla i força neta que ens deixa al peu del Pollegó. Per arribar a l’entrada original voregem la base cap a l’esquerra per un corriol que ens mena a la R1, on originalment començava la via.

Orientació: Sud oest,el sol l'hi comença a tocar cap a les dotze.
Material: 10 cintes llargues si volem fee les enllaçades de la topo.Algunes piades recomanen dur el semàfor i un joc de friends fins el#1.Nosaltre només hem possat el #.75.
Horari: aproximació mitja hora,3 hores de via i 1.15 baixada a peu,45 minuts versió ràpel

Descens: Hi ha dues opcions:
1.Caminant: Seguim tot el llom del Pollegó,petita grimpada de II a l'iniçi. Arribarem a un ressalt que cal vorejar per la dreta. Compte que en aquest punt són freqüents les marrades al intentar baixar a la canal que ens queda a la dreta. Enlloc d'aixó cal retrobar la carena i seguir avançant per la mateixa fins a situar-nos pràcticament sota el Serrat dels Pollegons que ens queda a l'esquerra i on hi ha una gran fissura en forma de Z. Un cop en aquest punt una gran fita ens indica que cal baixar per la canal que queda a la nostre esquerra. Aquesta canal ens deixarà al camí del Pont pel que hem aproximat i que ara caldrà seguir a l'esquerra. A la part final de la canal passarem per alguns peus de via ( Little big horn,G.E.M....) que poden servir per acabar de fer metres. Compte a la canal que les cabres tiren rocs,no us treieu el casc!.
2.Rapelant: Anem a buscar els ràpels de la via Los Mares del Sur, que es troben a l’agulla que tenim davant del final de la via (corda fixa visible des de la darrera reunió). Nosaltres hi hem anat encordats en 60 mètres des de la darrera reunió: baixar a una canal i sortir a l'esquerra per una petita cornissa terrossa,corda fixe per baixar a la darrera reunió,R6.Nosaltres,amb doble corda de 60 hem fet quatre ràpels: R6-R4,R4-R3,R3-R1 i R1-terra.Un cop a peu pla seguim un corriol més o menys net fins a la base de l'Aresta Ribes.
Ressenyes: La d'en Luichy actualitzada amb enllaçades per l'Edu,la d'Escalatroncs sobre fotografia per ubicar la via. Per baixar rapelant també ens ha anat bé la del Col.leccionistadevies de Los Mares del Sur.

1. Una via que cal repetir de tant en tant, estètica, llarga i per gaudir.

2. I tant!.Jo l'havia fet fa uns vint anys i em venia de gust repetir-la.
    Les Tope Clàssic s'han d'anar repetint!!!.
    Salut i clàssiques!!.

3. Escalada prohibida de l'1 de Gener al 31 de Juny.
    L'altre dia la va fer un col.lega i recomanava dur un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot#1.

1. crec que han tret peces. Vaig veure alguna R opcional anul.lada. Porteu catxarros perque ha canviat la fisonomia