dimecres, 6 de desembre del 2017

Oferta especial al Serrat dels Monjos.

Via sinuosa i exigent que contínuament va buscant l'espai lliure a la dreta de la Picnic. Això fa que a vegades la via surti de la línia més evident per anar, no saps ben bé on, a buscar un pany de paret verge. Potser el punt més exagerat és al tercer llarg. Recte amunt es veu un mur molt guapo amb forats, però a la meitat del llarg has d'anar a la dreta a l'altre costat de l'esperó a buscar una placa negra amb liquen. És poc evident i té mala pinta, es pot continuar una mica més i creuar a la dreta més amunt. A l'inici del tercer llarg ens vam liar, s'ha de començar directament per la dreta de l'esperó (el primer espit no es veu des de la reunió). L'inici de la via també és curiós, amb uns passos d'artificial a equipar amb ploms i pitons. Nosaltres l'hem fet per la Picnic, hem pujat fins al primer espit i després flanquejant cap a la dreta amb delicadesa (crec que la majoria de la gent ho fa així). L'últim llarg fa una volta considerable, hem fet una reunió intermitja per evitar el fregament (aprofitant un espit i uns matolls).

-Accés: Aparcament de la Salut a Collbató.
-Aproximació: Des de l'aparcament de les Coves del Salnitre pugem les escales i just abans de la Cova deixem les escales a l'esquerra i prenem un camí que baixa fins la base del Serrat de les Garrigoses. Seguim per sota d'aquesta paret i arribem a sota del Serrat dels Monjos. Seguim el camí creuant la paret. La via es troba a la dreta del Serrat dels Monjos, el díedre de la Picnic és bastant evident.

-Orientació: Sud.
-Material: Cintes exprés, joc de friends des del semàfor d'Aliens fins al Camalot del 3 i bagues per a savines. A la ressenya que portàvem diu via equipada, i al llibre de la cara sud diu que "bastará con un friend del 2.5 y cintas muy largas". Brutal!!!
-Grau obligat: 6b.

-Descens: Baixem cap a la dreta per traçes i amb alguna desgrimpada assolim una instal·lació de ràpel. ( 50 metres, fraccionable ).
-Ressenya: Hem anat amb aquesta de l'Armand. Amb el tema del material es flipa bastant i el flanqueig del tercer llarg no es veu gens bé. Molt millor fer servir la ressenya d'en Romantic guerrer.

1. El tercer llarg l'heu fet de manera incorrecta. NO s'ha de fer cap flanqueig. Simplement us heu equivocat. Heu pujat per la via Picnic, per la placa de l'esquerra de l'esperó, i després heu fet un gran flanqueig a buscar la reunió bona de la via Oferta especial. El tercer llarg, només començar, s'ha d'anar a buscar la placa de la dreta de l'esperó (6a d'apretar), i no per on heu anat vosaltres. El primer espit no es veu des de la reunió. Queda amagat.
    Ho dic perquè si podeu rectifiqueu el post, ja que si no la gent es pot liar. Vam anar aquesta setmana i el Romantic Guerrer ha fet una bona ressenya que ha penjat al seu blog.
    Bones escalades!!.

2. Merci per la info.Quan pugui actualitzo la piada i hi afegeixo la topo d'en Parce.
    Salut i metres!!!

3. Sí, som una mica inútils i li vam fotre pel dret des de la segona reunió. Recordo que hi havia unes plantes just a sobre de la reunió. Les vam vorejar per l'esquerra i després el més evident era continuar per la placa. Més amunt vam veure que havíem d'anar més a la dreta i vam flanquejar. Crec que vam anar a petar a l'espit de sobre el pont de roca (cordino negre?). Anàvem amb la ressenya de l'Armand, i a nosaltres la cosa no ens va quedar tan clara. Si te la mires sembla que primer hagis d'anar l'esquerra i després a la dreta. Afegiré la topo d'en Parce, que es veu una mica millor.

Veig que us va agradar la via. A mi no em va acabar de fer el pes. Potser perquè me l'esperava bastant més bona. M'han agradat més la Biquini o la Llepet.

Per cert, posar 6a obligat em sembla molt apurat, no?

4. Bones Albert.
    T'he respost des del meu blog.