dimecres, 20 de març del 2019

Bukanan a la Roca dels Arcs.

A aquest pany de paret convé anar-hi avisats: hi ha el mateix tram de rostoll que de vertical.Dit això fins a R3 la via ens ha agradat molt:dues tirades amb ambient i on l'autoprotecció fa que l'escalada sigui ben entretinguda ens menen a una placa friqui ben agraïda de grimpar.Hi ha alguns trams on m'ha semblat que hi ha blocs esperant que algú els hi pagui el seu primer curset de salt sense paracaigudes...compte!!!.

Orientació: Sud.
Accés: Municipi de Vilanova de Meià.Aquí pendre la carretera L-913 direcció Llimiana.Passat un pont i a les envistes de la Roca dels Arcs estacionar a les vores de la carretera,aparcaments petits.
Aproximació: Un cop aparcats caçem unes traçes que baixen al riu,el creuen i pujen al vessant de sota la Roca dels Arcs.Seguirem un corriol que flanqueja per aquest vessant fins a quedar sota del nostre objectiu.Hi ha una traça que du del corriol a peu de via.Inici en una placa tombada de gres ocre.

Material: Nosaltres hem fet amb un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2
Important reservar l'Alien blau i el verd per l'entrada al díedre del primer llarg.Si no es domina l'autoprotecció o es va just de grau en aquest tram pot anar bé clavar,hi havia hagut un clau.
Grau obligat: V/A1.
Horari: 2 hores,aproximació 15' i baixada 40' o 1 hora depenent de la opció.

Descens: Del final de la via carenar a la dreta fins que trobem una traça que devalla pel vessant nord(esquerra) fins la carretera Aquesta baixada sol estar humida i/o gelada,relliscades freqüents.No és per matar-se ja que no és aeri però dóna per rebregar bé algún tormell.
Hi ha la opció més llarga peró més cómode de un cop acabada la via anar a l'esquerra i baixar per la banda esquerra de la paret,d'aquesta manera també passariem ben a prop del peu de via.
Ressenyes: Joan Asín,Edu i Romànticguerrer.Gràcies!