divendres, 26 d’abril del 2019

Dones i estreps al Pla de Fàbregues.

Via per gaudir sense massa estrés d'aquest bonic paratge.Escalada majoritariment d'Ae però amb un parell de trams a equipar que l'hi donen el punt divertit.A més els pasos d'Ae són llargs i si volem podrem escalar el darrer llarg en lliure.Vaja que és prou entretinguda,pot ser una bona proposta per començar-se a penjar dels catxarros i lluir-se amb els pedals sense exposició.

Accés: Al poble de Rupit hem de prendre la pista que du al Sal de Sallent.Estacionarem com un quilómetre abans del Salt.La pista fa un revolt marcat a esquerres i en aquest punt hi neix una pista que transita pel Pla de Fàbregues.Aquesta pista l'hem trobat tancada amb una cadena,sinó amb un turisme una mica alt recordo haver circulat per la pista uns 500m.

Aproximació: Seguim aquesta pista fins que veiem la característica Agullola Xica. Hem d'anar en direcció a aquesta agulla, girant a la dreta i deixant la pista que va recte. A sota de l'agulla hi trobarem l'entrada del Grau de Saltabocs. Desgrimpem per aquest pas i arribem al peu del cingle,actualment l'iniçi del grau disposa de corda fixe,pot no ser-hi. El seguim cap a l'esquerra passant pel bolts que marquen l'inici de la Casal i uns cinquanta metres més endavant trobarem el peu de via.Aquest queda just abans d'una gran canal/díedre.Parabolts platejats visibles.

Horaris: Aproximació 20',via 2 hores i mitja i retorn 20'.
Orientació: Sud.

Grau obligat: III/A1.
Material: Un estrep,20 cintes amb algunes de llargues,un joc de friends des del Totem blau (+/- Alien verd ) al Camalot del 0.75  i els tascons petits/mitjans.
Descens: Des del final de la via carenem a l'esquerra fins a retrobar la pista de l'aproximació.