dilluns, 1 d’abril del 2019

Cervera Raül a la Talaia Gran.

Bonica Aresta Brucs amb una escalada majoritariament de placa,prou mantinguda amb trams de roca excel.lent i d'altres més puntuals a controlar.Itinerari tremendament lógic i clàssic. Com indica el nom de l'agulla que escalem aquesta via es troba situada en un mirador privilegiat.Reequipada deixant algunes reliquies i amb alguns trams de III i IV exposats.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació: Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on hi ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que va cap a St. Jeroni ( marques grogues ).Seguirem aquest camí uns 50 metres fins arribar a un collet des d'on es veu la paret oest de Sant Jeroni.D'aquest punt caldrà anar a l'esquerra,com si reculessim fins assolir el peu de via en un replà. Atac per una fissura una mica trencadota, bolts visibles.
Orientació: Sud.

Grau obligat: V+/A1e.
Material: Nosaltres hem fet servir 15 cintes,una plaqueta recuperable,Aliens verd,gris,vermell i Camalot del 0.75.
Descens: Ràpel de 30 per l'Aresta Nord des de 3 espits vells amb cadena i una gran argolla fins a un coll.Aquí un nou ràpel de 40 des d'una alzina fins a un nou coll.Aquí anirem cap dreta/sud fins a trobar una canal arbrada que sense ser massa incómode ens retorna al peu de via.