dimecres, 24 de juliol del 2019

Costo de Agosto al Pic del Martell.

A jutjar per la informació existent a la xarxa la Costo de Agosto és una via poc freqüentada.Costa d'entendre els motius d'aquest oblit ja que a nosaltres ens ha semblat un molt bon itinerari en el context del Pic del Martell.L'escalada és prou variada,la roca boníssima i l'envellït equipament original gairebé sempre pot ser reforçat.De resultes d'aquest oblit hem trobat una mica de vegetació al segón i tercer llarg on hem esmerçat una bona estona en netejar-la.També hem aprofitat per llaçar un parell de ponts de roca al darrer llarg on hi manquen quatre claus.

-Accés: des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma Esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell ".
 -Aproximació: tot i no durar més de deu minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell. Baixem pel vessant oposat. La via està situada molt a prop del sector esportiu Cova dels Bombers.Just sobrepassat aquest sector girar a flanc cap a l'esquerra buscant rastres de pas fins arribar a peu de via.Aquest és facilment reconeixible perque hi ha un bloc amb burins a mode de R0 i el nom de les diferents vies que comencen en aquest punt: Ibis 156,Directa Correveidile i Costo de Agosto.
Material: 14 cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3.El del # 4 l'hem fet servir per reforçar els espits que hi ha a l'entrada del primer díedre,si hi confiem no caldrà carregar-lo.
Nosaltres dúiem un Omega mitjà que ens ha anat bé per reforçar les roles,seria com repetir les talles entre el 0.5 i l'1.
Grau obligat: Segons la guia d'en Luichy es passa amb V+.El primer llarg jo l'he fet en lliure i de segón però m'ha semblat més aviat de 6a/A1,si es va just de grau jo crec que és recomanble dur els pedals,potser una antena per arribar a les xapes i/o quelcom per catxarrejar als forats ( ganxo o tricams?) ja que a trams el díedre és cec.
Horari: Nosaltres hi hem estat 3 hores,peró diria que una hora l'hem gastat en tasques de jardineria i ponts de roca.L'aproximació 20' i la baixada 30'.