dimecres, 3 de juliol del 2019

Punt i Seguit al Riu Lacó.

La primera tirada va esquivant el verd per la millor roca.La segona tirada comença molt bé però a dalt la cosa cutreja una mica més.

Material: Nosaltres hem fet servir un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot de l'1.Cintes llargues i doble corda per la segona tirada que és força sinuosa.
Roca: Calcari.
Accés: Hi ha dues possibilitats que ens vàren semblar similars en quant a temps.En ambdós casos convé prendre la carretera LV-4241 que va de Solsona al Port del Compte per Coll de Jou,la de Canalda i Font Ferrera.
Opció 1: Passat el quilómetre 12 agafem una carretereta més petita a ma esquerra amb un cartell indicatiu a l'inici de Parroquia de Timoneda,abans del restaurant de Font Ferrera.Seguirem per aquesta carretereta uns 10 quilómetres fins que aparcarem,a les envistes de la paret..Diria que hi havia un primer trencant on vàrem anar a la dreta.
Opció 2: Passar de llarg Canalda i el zoo. Una estona més de carretera i trobem una pista emporlanada que baixa a ma dreta cap a un veïnat amb una ermita.Seguim per la pista fins a l'aparcament a ma esquerra a les envistes de la paret.
Aproximació: Des de l'aparcament seguim una traça evident que va resseguint la base de la paret. La via comença igual que la clàssica Sufi,escalem els metres inicials d'aquesta via i al primer bolt anem rectes en comptes de seguir flanquejant a la dreta.
Grau obligat: V+/A1.
Horari: 1 hora 15'.
Descens: Del final de la via carenar a l'esquerra uns 50 metres fins assolir la R2 de la Regal de reis .Baixem per aquesta via amb un sol ràpel de 60 metres,fraccionable abandonant material.