dilluns, 6 de gener del 2020

Ressenyes del sector El Queixal.

Cal ser curós amb la roca ja que moltes de les vies presenten trams de roca a controlar,tot i que hi ha panys on la pedra és boníssima.Conta amb un total de 14 vies,d'escalada generalment atlètica i de continuïtat.La seva alçada ronda els 20 metres i es troben equipades amb parabolts i químics presentant algún distanciament puntual.
El sector està encarat a Est de manera que roman al sol des de l'alba fins la una/tres.
L'Accés és practicament el mateix que el de La Visera i el podem fer a partir de Centelles o de la carretera N141-c que uneix Moià amb la C-17.

-A partir de Centelles:
Prenem la carretera que duu a la Ferrada i al Puigsagordi,indicació a ma dreta si sortim de la C-17 a Centelles Nord ( sortida 46?).Seguim aquesta carretera de pujada,sempre per la principal uns 6 quilometres.Hem de passar una urbanització,una casa de colonies i un revolt tencat a esquerres on la carretereta deixa de pujar.En aquest revolt agafarem una pista no asfaltada a ma dreta.Caldrà seguir aquesta pista uns 300 metres i llavors agafar una pista molt més petita a ma dreta en direcció al cingle.Aquest canvi de pista pot costar de trobar.Com a referència va bé saber que a l'esquerra hi ha una porta metàl.lica numerada com a 14b.Per accedir a aquesta nova pista cal obrir una porta.
Seguirem aquesta pista uns 300 metres i veurem uns apartadors on deixar el cotxe,aptes per un parell o tres de cotxes.

-Per la N141-c: Si venim de la C-17 agafarem una pista a ma esquerra entre els km 37 i 36.Aquesta pista es troba just després d'un revolt molt tancat i te un cartell que diu  "Camí del Puigsagordi".Seguirem per aquesta pista ignorant una altre pista a ma dreta al costat d'un mas (aquesta porta als sectors de Can Fàcil i Can Fàcil de Dalt ).La pista es torna asfaltada i en un nou encreuament seguim esquerra.La carretera acaba de manera perpendicular a l'anomenada Recta de les Antenes,que seguirem a la dreta.Si anessim a l'esquerra aniriem a la Creu de Collsuspina,les Antenes i La Visera.
Seguim doncs la Recta de les Antenes a la dreta ( direcció Centelles,BCN) 300 metres aproximadament.Aquí haurem d'agafar una nova pista a l'esquerra ( direcció a l'espadat ) més petita i amb una porta a l'inici.Com a punt de referència va bé saber que a ma dreta hi ha una porta metal.lica verda numerada com a 14b.

L'aproximació la fem anant a buscar un grau que hi ha a sota la linea elèctrica i que comodament ens diposita a la base de l'espadat,el seguim a ma esquerra ( direcció antenes ),5' des de l'aparcament.

1. A mi m'agrada però compte que és un sector poc freqüentat amb el peu de via una mica embardissat i la roca per sanejar.

2. Gràcies per la informació ! la roca és la mateixa que al Grau dels Matxos?

3. Hola Jaume,
    No hi entenc de geologia però sembla que estigui entre el gres dels Matxos i el calcari de la Creu de Collsuspina.