dimecres, 24 de febrer del 2021

Tosset Tosset a la Torre del Moro.

Te algún tram d'encastament i díedre prou imteressant,llàstima que sigui una mica discontinua.Escalada d'aventura,amb una mica de sorra,blocs que no acaben de semblar a prova de bombes i algún matoll; es coneix que no és una via arxirepetida.Hi ha relativament poc ferro però es deixa protegir bé.

Accés: Des del municipi de l'Espluga de Francolí hem d'anar direcció Prades per la T-700. Creuarem dos ponts i agafem una carretereta a ma esquerra,com a 8 km. de l'Espluga.Aquest trencant el reconeixarem per tenir una creu i un cartell indicatiu de "Vall de Castellfollit".
 Passem per una zona de Pic-Nic i seguim fins a veure la Torre del Moro,aparquem una mica més enllà en uns aparcaments habilitats a ma esquerra.

Aproximació: una mica més endavant d'on hem vist la Torre del Moro,abans d’un revolt, hi ha un camí ampla/pista abandonada què baixa al torrent. Creuem el torrent i seguim un camí coincidint algun tram amb la torrentera fins arribar a sota de la vesant oest/sud on el deixem i pugem directament fins a peu de paret, alguna fita.
A la paret sud hi ha 3 vies esportives amb parabolts d'esquerra a dreta: Alicantropia (6c),Despedida de solter (7a ) i Paranoia Nocturna (6a).
Nosaltres hem iniciat l'escalada aprofitant les dues (?) primeres expansions de l'Alicantropia per marxar en diagonal a l'esquerra per una zona de grades.
Material: Unes 8 cintes exprés i un joc de friends de l'Alien groc al Camalot del 3.
Orientació: Sud,el darrer llarg així com la reunió de sota Oest.
Grau obligat: V/A1.
Horaris: Aproximació 20 minus,fer la via i baixar pel coll fins a peu de via 1 hora 30 minuts.Del peu de via al cotxe 15 minuts.
Descens: A l'aresta trobarem la darrera reunió de les vies esportives per les quals podem rapelar,millor preveure material per abandonar. Des d'aquesta reunió nosaltres hem preferit fer cim i baixar per l'aresta.
Des d'aquesta role acabar d'assolir la creu III ( 25 ) i d'aquí la cresta a l'esquerra 60 metres de II/III fins una petita alzina amb cordino d'on rapelem (25) o desgrimpem IV.
Seria bona idea portar un tros de corda de 2 metres per vincular a una alzina més gran de darrera.