dilluns, 22 de febrer del 2021

Quimeta Tudons a la Foradada.

La primera tirada l'hem gaudit molt,un bombo amb bona roca que ens ha fet treballar una bona estona.El segón llarg rostolleja una mica i cal parar atenció a la roca ja que la ruïnilla que tirem va a espetegar a la reunió.El bloc sospitós que hi ha en aquesta tirada és de bon esquivar escalant en X. Si no volem ser l'espectacle de tots els turistes que visiten la Foradada i matar-ne algún d'un cop de roc millor no acometre l'escalada en dies festius ja que es tracta d'una raconada molt visitada.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Des de Can Massana agafem el GR-172 en direcció al Monestir,una trentena de metres abans d'arribar a sota de La Cadireta trobem un corriol que puja a ma dreta i que ens deixarà a la cova de La Foradada.

Pont de roca i espits visibles a l'esquerra de la cova.
Material: Nosaltres hem utilitzat 18 cintes exprés,un joc de tascons,un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3 repetint del 0.75 al 2 i 3 pitons llargs (Universal,V i Plàtan ).
Si es vol cosir la segona tirada pot anar bé repetir algún tascó,V i/o semàfor d 'Aliens
Grau obligat: V/A2,si no s'utilitza l'espit que sembla ser que és afegit a la primera tirada la cosa podria pujar a l'A3 que marquen alguns croquis.
Orientació: Oest,deu estar a l'ombra fins cap allà les 2.
Horaris: Aproximació 30',via+ràpel 4 hores i retorn al vehicle 30'.
Descens: La primera reunió consta de dos espits amb una anella,deixant un cordino és facilment rapelable.La segona reunió en canvi queda lluny del cingle ( esquerra,cap a la Cadireta) i consta de 3 burins i 1 bolt.Si es volgués rapelar per la mateixa via caldria dur un cordino d'uns 5 metres.
Nosaltres hem baixat tal i com marca la ressenya: carenar a la dreta ( cap al cim de la Foradada ) uns quaranta metres i assolir un coll prou marcat.Aquí trobarem una primera instal.lació de dos espits amb cadena i un parell de metres per sota una de més moderna formada per dos bolts amb anelles.Nosaltres hem fet un ràpel de 35 metres d'aquesta instal.lació.Per fraccionar-lo caldria abandonar material en una alzina que hi ha més avall.
Ressenya: De la web Rocacalenta.Moltes gràcies!!!