dilluns, 11 de gener del 2021

Via Tamara al Pic del Martell.

Guapa escalada majoritariament en terreny fissurat malgrat algún tram de placa per variar.La roca és bona menys al segón i a l'últim llarg,comú amb la Muntant World,on està pul.lida.Bon ambient al tram d'esperó.A la quarta tirada hem esquivat el sostre per l'esquerra,feia pinta a quatre passos i que sortia sense clavar.
No hem enllaçat cap tirada.

Accés: Des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim rectes per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell".
Aproximació: Tot i no durar més de vint minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell i baixem pel vesant oposat en forta baixada seguint una de les múltiples traçes que hi ha. El sostre sota el qual montem la primera reunió és ben visble des del terra.

Fissura amb pitons i ponts de roca al debut,nom escrit i primera tirada comuna amb l'Almendariz.

Orientació: Sudest.
Horaris: Aproximació 20',via 2 hores i descens 40'.
Material: 10 cintes exprés amb alguna de llarga,un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot de l'1 i un parell de vaguetes fines (6?) pels parabolts amb el forat petit que hi ha sortint de R2.A la ressenya que dúiem hi diu de portar un joc fins al #3,nosaltres el 2 no l'hem possat i el del 3 només per reforçar la R2 on hi havia molt de ferro,diria que comuna amb l'Esperó dels bombers.
Grau obligat: V+/A1.
Descens: A l'esquerra de la via hi ha una linea de ràpels que amb dos ràpels llargs ens deixa a terra.Per aquesta opció preveure un cordino llarg per abandonar a la cinquena reunió o baixar des de la quarta.
El més habitual deu ser baixar caminant;del final de la via acabem de grimpar uns blocs i carenem a l'esquerra seguint rastres de pas fins a trobar una traça més o menys bona.