dilluns, 25 de gener del 2021

Alicantropia a la Torre del Moro.

Recomanable proposta esportiva,sobre bona roca i d'escalada tècnica sense arribar a ser una placa tombada.Equipament genuinament friqui: escalada prou obligada però gens exposada.Ens ha agradat més la veïna Paranoia Nocturna amb un segón llarg que te la continuïtat que nosaltres no hem sabut trobar a l'Alicantropia: cada 20 metres relleig i reunió cómode.Moviments força variats i originals.

Accés: Des del municipi de l'Espluga de Francolí hem d'anar direcció Prades per la T-700. Creuarem dos ponts i agafem una carretereta a ma esquerra,com a 8 km. de l'Espluga.Aquest trencant el reconeixarem per tenir una creu i un cartell indicatiu de "Vall de Castellfollit".
 Passem per una zona de Pic-Nic i seguim fins a veure la Torre del Moro,aparquem una mica més enllà en uns aparcaments habilitats a ma esquerra.
Aproximació: una mica més endavant d'on hem vist la Torre del Moro,abans d’un revol, hi ha un camí ampla/pista abandonada què baixa al torrent. Creuem el torrent i seguim un camí coincidint algun tram amb la torrentera fins arribar a sota de la vessant oest/sud on el deixem i pugem directament fins a peu de paret, alguna fita.
A la paret sud hi ha 3 vies esportives amb parabolts d'esquerra a dreta: Alicantropia (6c),Despedida de solter (7a ) i Paranoia Nocturna (6a).
Orientació: Sud.
Material: La via està equipada per fer-se només amb cintes exprés sense distanciaments,unes catorze si enllaceu.Nosaltres hem trampejat utilitzant un Alien verd i Camalot de l'1 a l'inici i final de les dificultats de Ll2.
Per arribar a la creu cimera un Camalot 0.5 o 0.75.

Grau obligat: 6a/A1.
Horari: Aproximació 20 minuts,via fent cim i baixant pel coll 2 hores.Retorn de peu de via al vehicle 15 minuts.
Descens: Algunes cordades rapelen per la mateixa via abandonant material.
Nosaltres hem preferit fer cim i baixar per l'aresta.
De la darrera role acabar d'assolir la creu III ( 25 ) i d'aquí la cresta a l'esquerra 60 metres de II/III fins una petita alzina amb cordino d'on rapelem (25) o desgrimpem IV.
Seria bona idea portar un tros de corda de 2 metres per vincular a una alzina més gran de darrera.