dilluns, 30 de gener del 2023

Whiskeria al Gegant Encantat.

Via de bonys amb les assegurances prou espaiades i rovellades com per fer-nos escalar ben concentrats. La roca majoritàriament bona ens ho posa fàcil. Recorregut 100%  plaquero amb només un llarg de tràmit. Un altre al·licient d'aquest itinerari és assolir un cim emblemàtic de Montserrat com és el Gegant Encantat a través de l'Aresta Brucs que acaba anant a enllaçar amb la Via Normal on una recent restauració ( tardor 22 ) n'ha eliminat les expansions, 20 metres de IV/V on no podem caure si volem seguir escalant.Al cim hem fet reunió de dues sabines sobre la cara Est, teòricament hi ha d'haver una escàrpia per reforçar aquestes sabines però no l'hem trobada.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació: Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on i ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que diria que va cap a St. Jeroni ( marques grogues i/o P.R. ). Primer planeja i de seguida s’enfila en direcció a les Talaies, a l’alçada de la base d’aquestes el camí torna a planejar a la dreta. passar de llarg La Pilota i la següent paret que trobem és la nostre deixar el PR i recular una mica en pujada.Atac per una cúrrua d'espits a l'esquerra d'un díedre descompost.

Material: Nosaltres hem fet anar 14 expressos,els Aliens blau,verd i groc així com un estrep. Algun pas d'artifo llarg on pot ajudar una tramposa així com dur una clau per apretar espits del 8.
Orientació: Sudoest,sol a partir de les 12.

Grau obligat: 6a.Trams de V exposats especialment a la part comuna amb la Via Normal ( últims 20 metres ) on una restauració feta la tardor del 22 n'ha retirat les expansions i cal fer-lo a pèl.
Horaris: Aproximació 1 hora, Via i ràpel 4 hores mentre que pel retorn a Sta.Cecília hi hem esmerçat 1'5 hores.
Descens: Anar a buscar el ràpel per l'Aresta Nord, desgrimpant uns metres de II/III cap al nord. Baixarem amb un sol ràpel de 50 metres ( dos bolts amb anelles ). Un cop acabat el ràpel remontar per dins el bosc fins a trobar el camí que puja a Sant Jeroni. Seguir-lo de baixada a la dreta fins a trobar l'entrada de la Canal de Sant Jeroni ( linea de llum ).
Ressenyes: Kpujo, Funkiclimbs i Lanochedelloro. Gràcies!

1. Bones! I felicitats per la feina que feu per aqui que es molt d’agrair en aquest pais on costa tant compartir les ressenyes, per por a masificació dels sectors etc... pero despres resulta que si no hi va ningú tota la feina es perd!
    Es per aixó que volia informar-vos d’una nova zona de bloc oberta fa un any a Capmany (Alt Emporda) hi ha totes les ressenyes fetes a www.thecrag.com. Uns 40blocs (de moment) tot granit max 4m alçada i molt de 5é i 6é grau!
    Si en vols mes info per fer un post no dubtis a contactar-nos.
    graniticamistat@gmail.com
    Mil gracies, salut i roca!!

1. Bon dia company!. Et contacto i ens hi posem.