dilluns, 20 de febrer del 2023

Via Vintage al Serrat dels Monjos.

Itinerari típic del sector amb la genuïna escalada de ressalts que el caracteritza. La via te dues parts ben diferenciades: la part inferior relativament equipada i una segona part on només hi trobarem dos pitons de progressió. La quarta tirada és la clau d'aquesta ascensió,l'hem trobat tant enrebesada ( no em sabem més! ) que hem decidit explicar-la,si us mola l'aventura no llegiu el que segueix.Asolit el primer pitó cal enfilar-se damunt d'una gran llastra amb roca a controlar per trincar un clau invisible, xapar-lo i flanquejar a la dreta cap a una placa de bona roca però amb una mica de líquen i de mal protegir. Pont de roca i abastar un petit llentiscle a l'eix d'un díedre. Assolir un relleig i anar a l'esquerra a caçar una sabina cremada. Pujar recte fins a un llentiscle  i flanquejar a la dreta cap a la role.

Accés: Aparcament de la Salut a Collbató.
Aproximació: Des de l'aparcament cal pujar per la carretera fins a l'antic a aparcament de les Coves del Salnitre. Aquí pugem les escales i just abans de la Cova deixem les escales a l'esquerra i prenem un camí que baixa fins la base del Serrat de les Garrigoses. Seguim per sota d'aquesta paret i arribem a sota del Serrat dels Monjos. Seguim el camí creuant la paret. La via està a la meitat del Serrat dels Monjos, a l'esquerra de la clàssica Planetes Transparents. Amb la foto d'en Parce que penjo a sota la via es troba des del camí.

Orientació: Sud.
Horari: Aproximació 25',via 4 hores i retorn al vehicle 1 hora.

Material: Unes setze cintes exprés desplegables, doble corda , un estrep ,algun tascó i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3. L'alien groc pot ser útil de doblar a la quarta tirada i a la fissura d'inici de la quarta tirada mola més el 4 que el 3.  A l'entosta de la quarta tirada hem clavat una V mitjana, quan hem vist que la cosa era expanding hem deixat de clavar. Si tornés a fer la via enlloc de clavar provaria de protegir el tram amb un Alien groc,passar-hi en artificial amb un ganxo o buscar-me un company que si tingués el nivell per poder passar sense tanta historia aquest tram.

Grau obligat: 6a/ A1+, no hem sabut protegir algún tram per sota del V/V+ per tant ens ha semblat expossada en aquest grau.
Prohibicions: De l'1 de Març al 31 de Juliol.
Orientació: Sud.
Horari: Aproximació 25',via 4 hores i retorn al vehicle 1 hora i mitja.
Descens: Hem de seguir pujant uns metres i després flanquejar per la carena cap a l’est ( dreta ) mirant de no perdre de vista el cantell del cingle. Localitzarem unes fites al cap d'uns 5/10' molt arran de l'espedat. Hi anem i trenquem 10 metres  a l'esquerra al fil d'un nou tallat perpendicular a la paret principal. Trobarem una instal·lació de ràpel. Fem aquest ràpel ( 60 metres podria ser fraccionable ,no ho hem vist) i prenem un corriol més definit que ens deixarà a una segona instal·lació, des d’on farem un segon ràpel ( 50 metres, fraccionable amb instal.lació bastant atrotinada ) que ens deixa al camí.