divendres, 28 de gener del 2011

Directa Sagitari als Plecs del Llibre.

Vista des de el Coll del Musset,la Cajoleta,els Plecs,el Montgros i les Talaies una mica    emboirades....

Una bona via en un bonic racó de la muntanya de Montserrat. Quan la vàrem fer amb en Pere corria el rumor que es volia reequipar peró em sembla que de moment no s'ha fet. Per tant els amants del rovell aprofiteu que mai se sab...Aquí va la piada del CAC i les fotos agafades del bloc de'n Pere:

"
L’aproximació la fem pel vessant Sud.Un cop a la Masia de Can Jorba,girem per una pista a la dreta i al cap d’uns tres cents metres aparquem en un petit pàrquing a l’esquerra.El camí dels Francesos ,que ens conduirà fins a la Canal del Migdia,comença en aquest punt i està marcat amb senyals de P.R.Així doncs caldrà seguir aquest camí en direcció Nord que puja fins al Coll del Muset.D’aquí baixem al Torrent del Migdia i el remontem fins que ens trobem més o menys a sota la paret.Aquí cal pujar per un torrent fins a la paret i flanqueijar a l’esquerra fins a peu de via.Aquest el reconeixerem per un alzina caracterítica i els burins visibles.

Per fer la via hem fet servir:un estrep,aliens verd i groc(penultim llarg),camalots 0.5,0.75 (segon llarg),unes quatre recuperables i algun tasconet i cordí fi per escanyar.D’expressos en duiem una vintena,malgrat que només les vàrem gastar al penúltim llarg.Val a dir que a les dues últimes tirades hi ha un parell d’espits que nosaltres vàrem trobar muntats peró sembla que no és estrany que només hi hagi el taco,millor portar un cargol i xapa del 8 (crec).Ressenya de’n Luichy a fondo.Tot i aixó hi ha algun buril de més a la via.
Al cim hi ha les arrels que segons en Picazo constituien un dels ràpels més exposats de Montserrat.En l’actualitat hi ha una bona istal.lació de parabolts a la cara Oest.Peró nosaltres aixó no ho sabiem i vàrem fer l’última reunió de les arrels.Alerta doncs a anar a buscar l’instal.lació de la cara Oest.L’equipament de la via és a base de burins que ténen vora els quaranta anys.Hi ha de tot peró n’hi ha molts amb la xapa xunga.Al lloro amb aixó,a nosaltres ens va petar una xapa que tenia una esquerdeta.He llegit al forum del Kpujo que la via està pendent de requipament.La roca és molt bona,tot i algun tram molt puntual on hi ha la típica crosteta.Deu obligar a 6a.

El descens comença amb un ràpel d’uns 25 o 30 metres per la cara Oest (l’oposada a on hem pujat ) fins a un coll.Nosaltres aquest el vàrem fer amb una 60 i sobrava corda.Anem crestejant sense massa dificultats (millor no treure’s els gats!) fins que arribem a un coll amb una alzina.Aquí hi ha una agulla (Plec de’n Ballart?) que presenta certa dificultat (IV+ amb l’ajuda de l’arbre),l’altra opció es vorejar-la per la dreta més fácil( III ) i ràpidament pujar a l’agulla,atenció a no vorejar-la tota!!!!.Cal dir que per aquí la roca és una miqueta trencada i hi ha pati.Tot plegat res…no presenta massa problemes i a més sinó sempre ens podem assegurar amb l’alzina.Després d’aquesta agulla trobem una altre alzina que està equipada per rapelar.Nosaltres hem fet un ràpel d’uns cinquanta cap a l’esquerra (Sud) i baixant hem vist una instal.lació intermitja.D’aquí baixem per unes plaques tombades fins a trobar unes senyals fosforescents que ens conduiran de baixada cap al Torrent del Migdia tot passant per sota la cara Sud dels Plecs.

La via val molt la pena.Per l’entorn on es desenvolupa,per lo mítica que és i per la seberitat que imposa l’equipament antic.Encara que cal ser molt valent per forçar-la en lliure amb aquests burins.Quan la requipin la via continuarà sent molt guapa i més divertida per forçar-la en lliure i gaudir,tant de bo peró en respectin una miqueta el carácter i no quedi una via sosa. "

sembla que en sapiguem i tot!
                                                            D'aquest m'hi vaig penjar i s'anava esquerdant...del següent el vaig  treure amb la ma...
                                                                     Buscant burils...

1. S'ha restaurat la via amb bolts,a càrreg de Riki kalamontse,Marc Montaner i Llullu Barba.
    S'agraeix més info!!.
    Moltes gracies x la feina!!!