dimecres, 28 de desembre del 2011

Aresta Ribes al Puntal de l'Albarda.

-Cordada: Manel i Busquets.
-Ressenya: Hem fet un combinat de'n Jover, Bullaroles i Pelake.
-Material: Una vintena de cintes exprés si ho volem xapar tot a la primera tirada
-Aproximació: Monestir-Escales dels Pobres- Pla de Santa Anna-Camí de St. Jeroni a St.Joan. Un cop al camí el seguim cap a la dreta,direcció St. Jeroni. Passem per sota les Magdalenes, el Gorro, deixem un trencant a l'esquerra que va al Centinell, el mirador, un trencant a l'esquerra que baixa a la Vinya Nova i arribem a una roca a l'esquerra en forma de mogró. Passada aquesta roca ( el Cigronet ) localitzem una traça que baixa cap a la paret ( visible des de fa estona ). Quan el camí s'embardissa més del compte el deixem i anem a la dreta cap a peu de paret. Més o menys a l'alçada de l'evident díedre per on va la Mas-Guasch. D'aquí baixem uns deu o vint metres més i arribem a peu de via. Hi ha un arbre llaçat a la base i es veuen les expansions de la primera tirada ( parabolts amb xapa tipus burí ).

-Via: Guapíssima escalada de placa monserratina, xapó pel Sr Ribes. Roca excel.lent, dificultat obligada V. Recentment reequipada, ens ha semblat de menys navegació del que esperàvem. Aixó és el que hem fet:

Ll 1:  Sense complciacions per trobar l'itinerari, Ae o lliure a gust del consumidor. Arribem a la reunió penjada de dos bolts i tirem una miqueta més cap a la dreta ( pitó ) per assolir una bauma on hi ha ubicada la reunió.
Ll 2: Sembla ser que la via surt recte amunt. Nosaltres en lloc d'aixó hem falnqueijat a la dreta a caçar un burí damunt del qual trobem tres burins més ( dos sense xapa porteu tasconets no entra plaqueta ) i una renió de tres burins. De la reunió tronem a l'esquerra, ignorant un buril que tira recte amunt ( Via de l'Esperó ? ). Passem la vertical de la reunió i trobem un bolt ( queda baix d'on venim ) un burí, pont de roca i bolt. Reunió.
Ll 3: Sense complicacions seguint les xapes.
Ll4:  Per arribar a la primera expansió hem falnqueijat uns tres metres a la dreta i llavors pugem. Un cop xapat el bolt pujem més o menys recte fins a un burí. A sobre hi ha una reunió ( Via de l'Esperó ? ),l'aprofitem i anem a l'esquerra. Pujem cap a un parabolt visible. Un cop aquí el primer de corda ha passat per l'esquerra i el segon recte. Al cim hi ha una reunió de dos bolts.

-Descèns: Un cop al cim fem un ràpel curt fins a un coll. Grimpem un primer resalt i guanyem un altre coll amb una alzina. Pujem un resalt un altre resalt ( III ),damunt del qual hi ha un parabolt per asegurar. Seguim carenant i entrem al bosc, mirant de passar per la roca per evitar la vegetació sortim de nou al camí de St. Joan.

1. Bones, nosaltres van fer la primera reunió penjada, i en el segon llarg després de chapar la R de a bauma van tirar metres en diagonal a busca la següent R i no van veure cap buri.
    Via guapa, guapa. Vinga ens veiem.