divendres, 10 de gener del 2014

Antiparkes a St.Gervàs.

-Cordada: Salip i Busquets.
-Accés: Pobla de Segur, just abans d'entrar al poble hem d'agafar un trencant a la dreta en direcció a Viu de Llevata. Passat aquest poble hem d'agafar una pista emporlanada en direcció Adons. Seguim la pista principal sempre sense agafar cap trencat. Passem una bassa i una tanca pel bestiar que hem d'obrir. Cal aparcar passada aquesta tanca quan trobem una pista que surt a l'esquerra que és per on haurem d'aproximar.

-Aproximació: Seguim la pista abans esmentada fins que mor en un coll amb les ruïnes d'una ermita ( cartell de senderisme ). Agafem un camí que s'enfila per la carena de l'esquerra fins a sota d'una petita paret. Vorejem la paret cap  a la dreta i quan aquesta s'acaba pujem a l'esquerra i seguint la mateixa direcció arribem a un bosc. Cal creuar-lo en lleugera diagonal a l'esquerra ( traçes vagues ) i arribem a un torrentera. Creuem la torrentera i ens enfilem a la carena, a sota de la qual hi ha la paret. Per trobar l'entrada de la Canal de la Maroma hem de tenir en compte algunes coses: te corda fixa des de l'entrada o sigui no us fiqueu en una canal que no tingui corda fixe;hi ha una canal amb una entrada molt ample que no és i la Canal de la Maroma queda més a la dreta;si trobeu un parell de bolts Jom és l'última role de la via i la Canal de la Maroma queda just a la dreta. La Canal de la Maroma te una gran fita amb un pal a l'entrada.

-Orientació: Sud.
-Material: Un estrep i cintes exprés. Dúiem esperadrap per fer una antena ja que haviem llegit que al primer llarg hi havia pasos llargs peró al final apurant el pedal i amb alguna sortideta de 6a es passa. Al primer llarg mola portar un parell de cordinos fins ja que hi ha ponts de roca que ens permeten escurçar un parell de sortides.
-Ressenya: Penjo aquesta d'en Climb Eastwood que te bona pinta. Si l'autor no vol que la penji que ho digui i la trec.

-Via: Ens va agradar molt, bonica escalada esportiva sostinguda,amb una roca de pel.licula,agraida i en un entorn ben solitari. Les tirades 2 i 3 són 5 estrelles, la primera te bastant d'Ae encara que aquest és entretingut perquè hi ha pasos llargs i alguna sortida en lliure.
-Dificultat Obligada: Entre el V+ d'en Soldevila i el 6b d'en Luichy hi ha un mon. Nosaltres parlavem que el tema estaria entre el 6a i el 6a+, tant per alguna sortida del primer llarg com per alguns passatges de la segona i tercera tirada.
-Descens: Desfer l'aproximació, la via no està equipada per rapelar.