dissabte, 18 de gener del 2014

Noah Sealth al Cingle d'en Gaspar.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Accés: Hem d'anar al poble de Polop i d'aquí pujar al dipósit d'aigües creuant una urbanització.
-Orientació: Sud, la via va quedar a l'ombra cap a les 5.
-Ressenya: He tunejat aquesta que corre per la xarxa, he afegit alguna dada per seguir l'itinerari així com el ferro de més que hem trobat.

-Aproximació: Nosaltres sempre hem anat al Cingle d'en Gaspar per sota del Ponoig i de la Torre del Mig, per una traça bona fins a sota els ràpels de la Torre del Mig i una mica menys fressat a continuació. Em va semblar veure a la guia que convé més anar-hi pel camí que hi ha l'altre canto de la vall i a l'alçada de la part central de la paret creuar una torrentera i pujar per una tartera a peu de paret. La primera tirada va per un díedre amb ponts de roca.
-Material: Hem fet servir un estrep, força cordinillos fins, algun tascó i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3. No hem fet anar, tot i dur-ho, ni els pitons ni els gantxos. Pot anar bé repetir algún friend.

-Via: Tot i no creuar plenament la barrera de sostres que caracteritza aquesta paret la via te bon ambient. La roca en general és bona menys al segon llarg on cal anar amb compte, l'escalada és bastant variada, lògica i amb trams força guapos. Per tot això la via ens ha agradat bastant. No hem enllaçat cap tirada.
Al no travessar la barrera de sostres la retirada deu ser menys complicada que en altres vies de la paret, tot i així no sembla massa fàcil baixar d'algun punt.Crec que de R5 ens podem escapar per la vira a l'esquerra.

-Dificultat obligada: Sense ganxos ni pitons el tema quedaria en 6a/A1, utilitzant ganxos i/o algun clau es deu passar amb V+.
-Descens: Del final de la via anar cap a la dreta i baixar al torrent situat entre el Cingle d'en Gaspar i la Torre del Mig. Baixem per aquest torrent i al final agafar una feixa a l'esquerra on trobem la primera instal.lació de ràpel. En aquest punt cal no liar-la i agafar uns ràpels diría que de burils que baixen recte pel torrent ja que el darrer sembla que és un ràpel volat de 65. Els tres ràpels de baixada fan 15,35 i 30, diría que altres vegades hem enllaçat els dos darrers amb dues seixantes.