dimecres, 30 de novembre del 2016

Valle de Can Franc al Tobazo.

Si no us fa res atravessar un parell de feixes aquesta via us permetrà fer 500 metres de bon  calcari quasi sempre per sota del V,amb un parell de trams un xic més complicats.Seguint la tónica de les vies de la colla Sendero Límite la via està generosament equipada amb parabolts del 8,bona opció per als porugs i/o negats amb el tema de l'aderència. Aquest és l'estil majoritari de la via,malgrat algún tram més dret i algún diedre.

Accés: Cal estaçionar a l'"Apartadero de Rioseta"(cord. 42.772941-0.518849). Hi arribem desde Canfranc per la N-330a en direcció a França, sense acabar d'entrar al túnel. L'aparcament està situat al costat d'una base militat abandonada i hi ha lloc per 5/6 cotxes.
Aproximació: A la dreta de la base hi surt un corriol,primer en planer i despres en piujada pel que debia ser una pista d'esquí i per sota d'una linea elèctrica. Les torres de la linea elèctrica estan numerades,sota la torre ? surt una traça una mica tènue i amb alguna fita que ens porta a peu de via. Des de les torres veiem el disc vermell de peu de via. Uns 30' des de el cotxe,si es vol deixar la motxilla de baixada es torna a passar per sota de la linea elèctrica.

Orientació: No ho recordo,podria ser Sud.
Material: cintes exprés.
Grau obligat: V/A0.

Horari: 4 hores.
Descens: Del final de la via anar cap a l'esquerra en direcció a unes visibles instal.lacions de la pista d'esquí.Just passat aqueztes instal.lacions agafem.un camí a l'esquerra,crec que era un GR.Aquest camí ens retorna a les torres elèctriques on hem començat l'aproximació.