dilluns, 14 de novembre del 2016

Arete du Marseille a la Candelle.

La clàssica de les clàssiques Calanqueres.Ja sabeu que vol dir:gent a dojo,roca pul.lida i via fàcil i guapa.La veritat és que veient l'aresta blanca retallada entre el mar i el cel i la gent pujant pel seu llom costa resistir-se a
 escalar-la.

Accés: Aparcament a davant de les facultats de Luminy,per anar bé a davant la facultat d'arquitectura.Lloc de robatoria,no deixeu res als cotxes.
Aproximació: Nosaltres ens hi hem estat una hora. Creuem una barrera i seguim una pista ben ample fins que mor en un coll,aquí seguim una altre pista a l'esquerra fins a una trifurcació,en aquest punt hem seguit el camí de més amunt.Hem fet tres o quatre revolts i hemsortit a l'esqs
Material: Nosaltres només hem fet servir una desena d contes exprés llargues.Si anem justos de grau podem agegirflotants a discreció.Per fer la trascamada pot anar bé abandonar un tros de corda ben llarg a R1.
Horari: dues hores.
Grau obligat: V.

Orientació: És l'aresta Oest però te sol tot el dia.
Descens: Primer fem un rapel a l'esquerra de 35 metres.Carenem en direcció oposada a la cresta fins que trobem el GR i el seguim a l'esquerra fins que retrobem el camí de l'aproximació.Si volem tornar a peu de via per fer-ne una altrw o recollir la motxilla,hi ha una alte opxió.Fem el ràpel igual pperò en comptes,d'anar a buscar el GR agafem una traça bastant fressada que baixa per sobre de la canal.Més avall podem entrar a la canal gràcies a unes cadenes.Un cop a la canl podem flanquejar directament oer unes lloses fins a peu de via(III+,pitons) o bé acabar de baixar per la canal i anat a nuscar el peu de via.