divendres, 18 de novembre del 2016

Via del Xavi a les Garrigoses.

Via semiequipada amb espits i pitons on caldrà protegir-nos bastants passos amb els friends i tascons. El grau ens ha semblat collat, res de l'altre món, però alguns dels V+ et fan apretar de valent. Entre una cosa i l'altra, i que a més a més la via és bastant llarga, arribes a l'últim llarg ben calentet. I segurament aquest llarg és dels més guapos de via, però també dels més exigents. Guardeu-vos alguns torrons per aquest últim tram, així el podreu gaudir al 100%.
La via comença en una placa una mica exposada sense massa possibilitat d'autoprotegir-se. Nosaltres hem començat per l'Aranya i al cap de pocs metres hem creuat a la dreta a buscar la via del Xavi. Es fa bé, però cal gestionar bé les cordes per evitar el fregament. A l'últim llarg falta un espit, només hi ha la rosca però encara s'hi pot roscar un cargol. Molaria portar un cargol i una xapa i deixar-ho fixat.

-Cordada: Busquets i Macau.
-Accés: Aparcament de la Salut a Collbató.
-Aproximació: Des de l'aparcament de la Salut seguim la carretera que porta a les Coves del Salnitre fins a primera corba. Aquí comença un corriol que va resseguint la base de la paret. No està molt fresat, però es segueix bé. Després d'uns 10 minuts arribarem a la base del marcat desplom per on comença la via Don Cipote de la Mancha. La via del Xavi comença a l'esquerra d'aquest desplom, just al costat de la fissura de l'Aranya (els primers espits estan bastant amunt). Atenció a no confondre's amb un projecte que hi ha entre les vies del Xavi i la Don Cipote de la Mancha.

-Material: Cintes exprés, joc de tascons, joc de friends (d'Aliens a Camalot del 3) i una xapa i una rosca d'espit de mètrica 8.
-Grau obligat: 6a.

-Orientació: Sud.

-Descens: Des de la darrera reunió de la via hem acabat de pujar fins a l'última role de l' Aranya. Des d'aquí s'han de fer dos ràpels: 55 i 60 metres. En acabat el darrer ràpel cal desgrimpar uns metres per acabar d'arribar a la feixa. Des de la feixa es baixa a peu fins a les Coves del Salnitre, primer per grades i després per una canal rocosa que caldrà deixar a la part final (cap a la dreta, trobarem una corda fixa).
-Ressenya: Al blog de l'Edu hi ha una piada amb la ressenya original. Nosaltres n'hem fet una de nova amb el material que hem trobat: