dilluns, 18 de setembre del 2017

Reina-Villar al Puntal de l'Albarda.

Antiga via d'artificial equipat que s'ha reequipat recentment amb parabolts. Si anem amb mentalitat d'artifo ens passarem la via penjant dels estreps. Però amb un grau de 6a+ s'escala bastant i es toca poc ferro. A la majoria de llargs els trams difícils són puntuals. Però l'excepció és el tercer llarg, bastant continu i difícil en lliure. Fins al final no podrem sortir en lliure. Sembla que la via s'ha fet poc perquè se'ns ha trencat alguna llastreta. La primera reunió (en una balmeta) no està reequipada.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
-Aproximació: Del Monestir agafem les Escales dels pobres. Un cop al Pla dels Ocells ( trencant per anar a St. Benet a la dreta ) continuem recte, passem per sota la Panxa del Bisbe i després d'una bona pujada arribem al camí de St.Jeroni a St. Joan. El seguim a l'esquerra, veurem la via i poc després agafem un corriol que baixa cap al vessant sud. Aquest camí ens porta a la base de la cara est del Puntal de l'Albarda. La Reina-Villar comença en una placa tombada a la part dreta de la paret (parabolts visibles).

-Orientació: Est.
-Material: Unes 17 cintes exprés i estreps.
-Grau obligat: V+.

-Descens: Des del cim hem de fer un ràpel curt cap al collet que hi ha entre el Puntal i en Contrapuntal. Des d'aquest collet encara haurem de fer una curta grimpada-desgrimpada fins arribar a l'aresta sud del Contrapuntal. Escalem un llarg de III (sense assegurances) per l'aresta sud del Contraputal. Des del cim carenar cap al nord fins a un coll boscós. Aquí desgrimpem per un torrent que ens deixa al camí de St. Jeroni a St. Joan.
-Ressenya: Hem anat amb la guia nova d'en Luichy de Gorros. Les tirades són més curtes del que diu la guia. Per internet només he sabut trobar aquesta original del blog Escales Rodones,gràcies!.