dilluns, 17 d’agost del 2020

Sabina Mosquitera a Gitarriu.

L'anomenada Integral de Gitarriu consisteix en enllaçar les tres feixes de Gitarriu aconseguint així un recorregut ben reeixit i variat on només caldrà caminar uns metres per enllaçar alguna de les vies.
El més habitual és escalar la via més clàssica de cada feixa: Pruneta Ensucrada,Via de les Cabres i Sabina Mosquitera.
La Sabina Mosquitera ens ha semblat una bonica via esportiva,amb ambient,varietat de pasatges i roca excel.lent.Menció especial al sostingut terçer llarg,a nosaltres ens ha semblat la millor tirada de tota la Integral de Gitarriu.
Hi ha 3 possibles maneres d'arribar a la via:
1) Aproximant per sota.
2) Aproximant per dalt.
3) Escalant alguna de les vies a les dues feixes inferiors. Nosaltres hem fet això, de manera que previament hem realitzat les vies  Pruneta Ensucrada  i Via de les Cabres a la primera i segona feixa de Gitariu respectivament.
Accés/Aproximació: Per a les tres opcions cal anar fins l'Hostal de Sadernes accesible per carretera des del municipi de Montagut.Si volem accedir per dalt a la via cal seguir el mapa que penjo a sota i avançar per la pista que hi ha damunt de l'Hostal.
Per a les altres dues opcions caldrà prendre la pista que hi ha sota de l'Hostal. Ens podem trobar que la pista estigui tancada al mateix Hostal o que poguem seguir avançant en direcció Sant Aniol-Can Gustí de Riu-Bassegoda.
Sigui com sigui es segueix la pista esmentada fins a creuar-nos amb la segona cruïlla senyalitzada que mena a Sant Aniol. Aquí és on aparcarem si tenim sort o no ens fa por pagar una multa.En aquest punt abandonem la pista principal i pujem a la dreta muntanya amunt. Per anar a fer la Integral de Gitarriu abandonem el corriol de pujada a ma dreta per una tartera que ens deixarà a la base de la Primera Feixa.
Si anem només a fer la Sabina Mosquitera seguirem pujant per aquest corriol fins quedar més o menys a l'esquerra i part més baixa de la Segona Feixa on cercarem un corriol que duu al Pas del Cabró ( grimpada amb cordes fixes, a vegades les treuen ). A través d'aquest pas assolirem la base de la Tercera Feixa de Gitarriu on caldrà anar a la dreta fins a localitzar l'inici. Bolts una mica vells uns cinquanta metres abans del Pas del Quer Foradat ( forat a la roca que pot tenir cordes fixes ).

Material: Si anem justos de grau pot anar bé algún friend petit mitjà( Alien groc a Camalot # 0.75?) per alguns distanciaments de la tercera tirada on hi ha fissura.
Grau obligat: 6a/A0.Potser amb pericia i un pedal passariem amb V+/A1.
Orientació: Sud Oest,crec que te sol a partir de les 3.
Horaris: Aproximació des de l'Hostal de Sadernes 1 hora,via 2 hores i retorn al vehicle 1 hora 30 minuts.
Descens: Les reunions estan equipades per rapelar.Nosaltres ja en teniem prou d'estar enfilats i hem optat per baixar caminant.
Si hem estacionat a dalt seguirem el mapa.
Si hem aparcat a baix anirem flanqueigant a la dreta mirant de no perdre de vista la cinglera arribarem a una desgrimpada que pot tenir una corda fixe.Desgrimpem i ens plantem al final de la Via de les Cabres,aquí caldrà baixar per sobre la Segona Feixa.Creuarem el Quer Foradat,que com el seu nom indica és un orifici a la roca.Passsrem per la base de diferents itineraris i quan veiem que la feixa s'obre molt serà el moment de trencar a l'esquerra a caçar el Pas del Cabró.Es tracta d'una desgrimpada on sovint hi ha cordes fixades.Superat aquest tram seguim baixant per un camí ben fressat cap a la pista principal.
Ressenyes: Tot el material gràfic pertany al blog Komandoripollès.Moltes gràcies!.

1. La foto està mal ressenyada, la primera reunio és molt més aball, a uns 15m com a molt i el pas de 6c també és més aball. Seguint aquesta foto jo vaig tirar directa a la segona reunio pensant que feia un 5+ extramegadur i era el 6c en realitat :) Millor fer la primera reunio perqué frega molt la corda.