dimecres, 17 de febrer del 2021

Un Tall de Lluna a l'Agulla de la Benedicció

Escalada per una aresta molt guapa sobre molt bona roca, llàstima que sigui tan curta. En algun moment m'ha recordat a l'Aresta Arcarons, tot i que no és una via exposada. Ideal per combinar amb alguna via de la cara oest del Faraó, perquè l'Agulla de la Benedicció queda just a la canal d'accés a aquesta paret del Faraó. Si algun dia esteu per la zona i teniu mitja hora lliure aprofiteu-la fent aquesta via!!!

Accés: Aparcament habilitat entre el Bruc Residencial i la Vinya Nova.

Aproximació: Des d'aquest aparcament agafem el camí que porta a Can Jorba. Quan arribem a la masia  de Can Jorba seguim la pista cap a l'oest direcció el Castell. Al cap de pocs minuts de caminar aquesta pista desemboca ens uns olivars. Poc abans surt un camí a mà dreta (poc visible) assenyalat amb marques de color vermell. És el camí de la Palomera. El seguim en una forta pujada. Passarem pel peu d'uns sectors d'esportiva. Continuem amunt fins al coll del Mosset. D'aquí ja es veu el Faraó. Baixem per l'altre costat i ràpidament arribem a la canal que accedeix a la cara oest del Faraó. Pugem una mica per la canal i de seguida arribem al peu de l'Agulla de la Benedicció, que està dins la canal. Parabolts visibles. Calcular 1 hora i quart aproximadament.

Material: Cintes exprés i bagues i mallons per a muntar el ràpel.
Grau obligat: 6a
Orientació: Sud-est
Horari: 30 minuts

Descens: Des del cim hem de desgrimpar o fer un ràpel molt curt fins a l'agulla del costat (oest). Aquí trobarem una instal·lació de ràpel que ens 35/40 metres ens deixa al terra molt a prop de l'inici de la via. Cal preveure portar cordinos de recanvi i potser algun mallon.

Ressenya: Nosaltres hem anat amb la nova guia d'en Luichy de la cara sud. A la web de rocacalenta també n'hi ha una, tot i que els graus estan molt alts.

1. Per canviar d'agulla i anar al rapel millor assegurar-se de la R de la via. Destrepant cal preveure que és una bola i et quedes amb peus a l'aire

2. Sí, nosaltres vam rapelar perquè no vèiem clar la desgrimpada. Vam deixar cordino nou i mallon.