dilluns, 17 de gener del 2022

Nexus a la Paret de l'Esperança o Trió del Mig.

Guapa via encara que és la típica via de ressalts on les reunions són còmodes però no acabem d'agafar ambient. Itinerari variat amb tanta placa com fissura i bastant homogeni. Si no som molt primmirats amb el tema de les feixes la gaudirem fort. La roca és bona però molt alerta amb el que queda per baixar a les feixes: el que puguem tirar al col·lega, el que ens puguin fotre per barret altres cordades pujant/baixant i les cabres. Més difícil que la Dersu Uzala i més assequible que la Replicants. Amb 60 metres hem enllaçat just el segon i el tercer llarg.

Accés: Aparcament al Restaurant de la Vinya Nova, el Bruc.

Aproximació: Agafem la pista que duu a Collbató i la seguim uns dos-cents metres. Trobarem una paret amb una porta de ferro a la nostre dreta i uns pals de fusta per que no es pugui aparcar a la nostre esquerra. Aquí deixarem la pista per anar a l'esquerra i agafar el Torrent de l'Artiga. Quan aquest es bifurca prendre el de l'esquerra, a la dreta hi ha la ferrada de les Dames. Anem pujant torrent amunt, a estones per una traça que queda a l'esquerra del torrent. De seguida veurem la paret del Trió del Mig a la nostre esquerra, el sostre vermellós sota el qual hi ha la R3 és ben visible. Seguirem pujant pel torrent trobant alguna marca verda fins que siguem a l'alçada de peu de paret on una gran llosa tombada ens indicarà el moment de deixar el torrent i buscar l'inici de la via a la nostre esquerra. Alzina al davant d'un díedre en diagonal a la dreta, per aquí entra la Derzu Uzala, nosaltres entrarem per la placa amb parabolts que hi ha just a l'esquerra.

Restriccions: Escalada prohibida de l'1 de Gener al 31 de Juny.

Grau obligat: V+/A0.

Material: Nosaltres hem posat un 0.5 al cinquè llarg i un 2 al primer llarg.

Horaris: Aproximació 25',via 3 hores 30',descens en ràpel 1 hora i retorn a la Vinya Nova 20'.

Orientació: Sudest però el primer llarg resta a l'ombra fins cap allà les 11,la resta de la via sobre les deu jo diria que està tota al sol.

Material: Unes deu cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2.

Descens: Rapelant. Nosaltres hem fet 3 ràpels algun apurant els 60 metres amb doble corda:

1) R6-Feixa,alzina amb bagues.

2) Feixa-R4 de la Replicants.

3) R4 de la Replicants a la feixa de la R2 on hem flanquejat a l'esquerra a caçar la R2 de la Dersu Uzala.

4) R2 de la Dersu Uzala-terra.

Ressenyes: Parce, Onaclimb i Joanasín. Gràcies!