dilluns, 3 de gener del 2022

Via Excelsior a la Cara Oest de Sant Jeroni.

Molt bona proposta de placa montserratina, sobre bona roca i en una paret prou tranquila i allunayada de la carretera. A la primera tirada hi trobem una escalada més aviat fina on les presses ranciejen així com un tram de fissura que contrasten amb les plaques més aviat atlètiques de la resta de l'itinerari. Potser perque m'ha enganxat en fred, potser perque les finesses no són el meu fort potser perque m'ha tocat fer-lo amb la corda per dalt aquest primer llarg m'ha costat molt més que la resta de la via.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació:  Podem pujar a St. Jeroni ( Monestir o Canal de St. Jeroni ) i baixar per una canal arbrada primer i rocosa després. Primer desgrimpant pels arbres ( senzill ) i després amb dos ràpels; el primer d’uns 40 des d’un arbre i el segon desde tres espits ( paret de la dreta ) d’uns 30.

Nosaltres, però, hi hem arribat caminant a la base. Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on i ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que diria que va cap a St. Jeroni ( marques grogues ). Primer planeja i de seguida s’enfila en direcció a les Talaies, a l’alçada de la base d’aquestes el camí torna a planejar a la dreta. Hem de deixar l’esmentat camí per una torrentera rocosa a ma esquerra. Aquesta es troba uns dos cents metres abans de l’agulla anomenada la Pilota. Pugem per la torrentera fent alguna grimpada i arribem a peu de paret. L'inici de la via el localitzem uns vint metres a l'esquerra de la clàssica Canet-Rosales-Alonso.,a la fotografia podem veure els primers metres de la via.

Horaris: Aquest dia anàvem a preu fet que teníem compromisos i vàrem apretar la màquina. Aproximació: 50',via i rapelar-la 2 hores i mitja i retorn a Santa Cecilia 40'.

Grau obligat: La primera tirada fa de filtre. M'ha semblat 6a obligat encara que anava de segón i en lliure, al croquis hi diu V/V+ suposo que sóc jo que estic decrèpit. A la segona part de la tirada hi marca Ae-A1 o 6b, nosaltres ho hem escalat en lliure però en artifo semblava que no s'arribava de peça a peça i tampoc semblava fàcil afegir flotants, millor dur claus i/o antena. 6a/A0 obligat amb un tram de V/V+ exposat per abastar el primer parabolt de la via.

Material: Nosaltres hem posat un Alien groc i el Camalot de l'1 al llavi de la segona tirada on hi manca el pont de roca. Hem fet anar 15 cintes exprés i dues cordes de 60 per rapelar sense abandonar material.

Orientació: Oest, sol a partir de la una.

Descens: Aquest cop hem rapelat per la via. Les reunions parells ténen dues anelles i es baixa molt bé amb dos ràpels de 55. Si es volgués fraccionar preveure algún cordino i/o mallón.