dilluns, 27 de juny del 2022

Canet-Rosales-Alonso a la Paret Oest de Sant Jeroni.

Clàssica del vessant Nord, com a tal val molt la pena. Recorregut ben lògic, variat, sobre bon rocam , de bon protegir i situada en un mirador privilegiat. Això si, sinó us agrada caminar potser no us surten els números o us cal buscar alguna via a la mateixa paret per que pugi la ràtio estona caminada/ estona escalada. La ruta ha estat reequipada i hi trobem un parabolt per reunió així com algun bolt al costat d'antics burins.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.

Aproximació:  Podem pujar a St. Jeroni ( Monestir o Canal de St. Jeroni ) i baixar per una canal arbrada primer i rocosa després. Primer desgrimpant pels arbres ( senzill ) i després amb dos ràpels; el primer d’uns 40 des d’un arbre i el segon desde tres espits ( paret de la dreta ) d’uns 30.

Nosaltres, però, hi hem arribat caminant a la base. Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on i ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que diria que va cap a St. Jeroni ( marques grogues ). Primer planeja i de seguida s’enfila en direcció a les Talaies, a l’alçada de la base d’aquestes el camí torna a planejar a la dreta. Hem de deixar l’esmentat camí per una torrentera rocosa a ma esquerra. Aquesta es troba uns dos cents metres abans de l’agulla anomenada la Pilota. Pugem per la torrentera fent alguna grimpada i arribem a peu de paret, la nostre és la clàssica i més repetida per tant segurament hi anirem a espetegar de pet. Per si de cas penjo la ressenya en foto així com un retratu de la primer tirada.

Material: Tres plaquetes recuperables, 9 cintes exprés i els Aliens groc i vermell. Hi ha qui al tram de V+ el reforça amb Camalots fins al 0.75 en un parell antics clavadors d'uves falcades o bongs petits. També hi ha qui a més porta tascons, a la segona tirada convé dur un cordino a ma per poder xapar una expansió antiga amb l'ull petit.

A la primera tirada

Orientació: Oest, sol a partir de les dues.

Descens: Hi ha qui baixa amb dos ràpels de 60 per la veïna Excelsior. Nosaltres hem preferit acabar de fer el cim de Sant Jeroni i retornar caminant a Santa Cecília. Des del cim seguir les ecales i camí a la dreta. Just passada l’ermita de Sant Antoni agafem una traça a l’esquerra que mena a la l’entrada de la Canal de Sant Jeroni ( linea elèctrica ). Baixem per la mateixa fins a enllaçar amb el camí de l’arrel pel que retornem a Santa Cecília.

1. Enhorabona Marc ! és oest? pensava era est...doncs sí que hi ha una bona caminada sí!

1. La caminada per un ciclista entrenat com tu no és res, així comencem a escalar amb els músculs calents i no ens lesionem.
      Salut i bones excursions!!!!