dilluns, 12 de desembre del 2022

Via Secció de Geografia i Ciències Naturals del Centre Muntanyenc i de recerques d'Olesa a la Talaia de les Espases

Si no tenim en compte l'entorn ni la curiositat geològica i reduïm l'exercici escalatori a una mera ràtio de metres escalats o dificultat /estona caminada probablement aquesta via de nom més llarg que ella mateixa en si no ens surti massa a compte. Ara bé si ens motiva escalar en un indret sense més escaladors ni camins fressats, escalar sobre una roca intrigant així com exòtica i cloure l'escalada en una masia esgavellada ubicada en un autèntic niu d'àligues no ho dubteu ni un moment i aneu-la a fer. L'itinerari es troba bastant equipat amb parabolts, tot el que passa de IV es pot fer tibant de cinta o bé en lliure on costa molt confiar en aquest peculiar conglomerat de pedra foguera. Nosaltres no hem vist el cap de burí que hi ha per arribar a la primera role.

Accés: Estacionem just a l'inici de la pista que du al balneari abandonat de La Puda, entre Esparreguera i Monistrol de Montserrat. Fot mala pinta, jo no deixaria coses a l'auto.

Aproximació: Avancem uns metres per la pista i agafem un camí a ma dreta que duu a Sant Salvador d'Espases. Aquest sender es troba arranjat amb troncs i te un rètol indicatiu. No se si abans o després de creuar per sobre les vies del tren hem d'ignorar un trencall a ma dreta que puja per unes escales i que duu a Olesa. Més endavant passem per sota de les Espasses, segons la ressenya cal remuntar per l'esquerra de les mateixes a través de terreny molt embardissat. Crec que és més aconsellable avançar uns metres més, ignorar un trencall fitat que baixa a l'esquerra i més endavant agafar un corriol a ma dreta ( fita ) amb rastres d'haver estat desbrossat. Aquest corriol ens mena fins la característica base el Ciri ( agulleta d'uns 5m amb vagues al cim ). Una mica per sobre del Ciri desgrimpem al vessant oposat i atenyem el peu de via. Parabolt visible.

Material: Cintes exprés ( 9? ) i un pedal sinó ens interessa apurar 6a de pedra follera, ai volia dir foguera!. Aconsellable un petit xerrac i/o tisores de podar per l'aproximació.

Orientació: Sud Oest.

Horaris: Aproximació 30', via 1 hora i descens 40'. Conteu amb una estona extra per possibles pèrdues en l'aproximació i baixada.

Grau obligat: IV+/A1e.

Descens: Seguint rastres de pas amb alguna desgrimpada i per terreny molt embardissat tornem a assolir la base del Ciri.

1. Escalada per incondicionals, enhorabona !

1. La veritat és que en guardo un molt bon record de l'activitat. Si no l'has fet ves-hi que crec que t'agradarà!