dilluns, 19 de desembre del 2022

Via Sinuhé a Sant Jeroni.

Hem estat ben distrets en aquesta via que és curta però variada amb trams de díedre, de placa i també d'artificial. A la placa de la segona tirada cal agafar-s'ho amb certa sang freda ja que hi ha algunes xapes ben allunyades i a l'artificial un servidor no ha sabut com abastar les xapes i ha hagut d'improvisar una canya amb una branca i una tramposa.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació: Sortim de Sta. Cecília,seguim la carretera en direcció Can Massana fins que a l'altre costat de la carretera veiem unes escales.Hi pugem i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on i ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que diria que va cap a St. Jeroni ( marques grogues,PR ?). Primer planeja i de seguida s’enfila en direcció a les Talaies, a l’alçada de la base d’aquestes el camí torna a planejar a la dreta. Hem de deixar l’esmentat camí per una torrentera rocosa a ma esquerra. Aquesta es troba uns dos cents metres abans de l’agulla anomenada la Pilota. Pugem per la torrentera fent alguna grimpada, després per bosc arribarem a peu de paret.Voregem cap a l'esquerra,superem un tram de cordes fixes i just al damunt trobem l'inici de la via. Primera tirada per un díedre evident que mena al coll entre l'Agulla Trobada i la Paret Oest de Sant Jeroni. Aquesta primera tirada es correspon a la Via d'Hivern.

Material: Unes 9 cintes exprés,un Alien gris i els Camalots del 0.75 al 2. Al tram d'artificial hem improvisat una antena de metre amb una branca i una tramposa.Si som tant paquets com un servidor amb l'artificial millor dur-ho preparat de casa ja que a la sabina no l'hi queden més branques,talment com si altres cordades n'haguessin agafat. Evidentment sempre podem estar a l'alçada de la via i posar-nos a últims graons i/o tirar de ganxo.

Grau obligat: V+/A2. A la segona tirada hi ha trams de V+ amb la xapa lluny, no se si prou com per considerar-se exposat.
Horaris: Aproximació 1 hora, via i rapelar per l'Excelsior 3 hores. De peu de via a Santa Cecilia 50 minuts.

Orientació: Oest.
Descens: Des de la darrera reunió arribar al cim de la roca i crestejar a la dreta en baixada fins a localitzar la cadena que duu a la darrera reunió de l'Excelsior per la qual baixem en dos ràpels de 55 metres.