dilluns, 10 d’abril del 2023

Via Anna Bet a les Talaies.

Itinerari menys clàssic i repetit que la seva veïna Anglada Eli encara que a nosaltres ens ha agradat molt. S'ha de dir que només hem arribat a R3 d'aquí hem baixat amb un sol ràpel de 60 metres al terra. Un cop aquí durant la primera ascensió es va sortir per la darrera tirada de l'Anglada Eli encara que posteriorment el mateix Cisa va obrir en solitari una exigent variant de sortida més a la dreta. Diria que també hi ha la opció de traçar un llarg flanqueig a la dreta fins enllaçar amb la Via Normal. Els burins no han patit gaire desgast però n'hi ha de ben rovellats, hi ha un tram herbós a la primera tirada que ens ha fet renegar lo nostre. Exigent tant pel primer com pel de segon, demana clavar en alguns punts almenys pel nostre nivell.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat. Aproximació: Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on hi ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que va cap a St. Jeroni ( marques grogues ).Seguirem aquest camí uns 50 metres fins arribar a un collet des d'on es veu la paret oest de Sant Jeroni. D'aquest punt caldrà anar a l'esquerra, com si reculéssim fins assolir l'evident peu de via de la Cervera Raül ( aresta Sud ). Aquí anirem seguint la base de la cara Est ( dreta ) uns cent metres. L'inici de la via el localitzem uns vint metres a la dreta de la semi clàssica Anglada Eli, que la coneixerem per un semi díedre a dretes herbós i amb un pitó. La nostre via te un burí vermell a peu pla i es veu un pitó uns deu metres més amunt. Els primers passos els hem fet ajudats d'un teix.
Material: Dos estreps, 20 cintes exprés, alguns tascons, 6 pitons i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 4 repetint el del 2. De pitons dúiem: 3 u's ( una de cada longitud ), 2 uves ( 1 llarga i una mitjana ) i un Universal mitjà. Hem clavat a la primera tirada i a la segona on hem deixat posat l'únic clau que hem fet servir en aquest llarg. Podria anar bé doblar el joc de friends.
Grau obligat: V/A1.
Orientació: Est, només te sol de 12 a 14 aproximadament.
Horaris: Aproximació 45', via i ràpel 3 hores 30'. Retorn a Sta. Cecilia 40'.
Descens: Nosaltres hem donat per acabada l'activitat a la tercera reunió on hem abandonat material i hem baixat amb un sol ràpel de 60 metres fins a peu de via.