dilluns, 3 d’abril del 2023

Via blava a la Miranda del Pas del Príncep.

Senzilla i bonica ascensió que requereix d'una ferma caminada. La roca és boníssima i hi ha ferro malgrat ser una grimpada de III/IV amb algún tram més trempat. Hem enllaçat Ll3+Ll4 amb una mica de fregament,semblava factible enllaçr els dos darrers llargs. En alguns llocs anomenen la via Blave d'entrada o Nubiola Picazo Dori.

Accés: Aparcament habilitat darrera l'escola del Bruc.
Aproximació: Pujem al carrer de sobre i el seguim,es converteix en una pista i ignorem un trencant a la dreta ( cartell ). Al cap d'uns 100 metres agafem un camí enmig d'un olivar,fem una petita pujada i assolim un coll poc marcat amb un cartell. A l'esquerra pujariem al Vermell del Xincarró,nosaltres anem a la dreta. Passem per sota del Vermell del Xincarró i després per sota de La Desdentegada.Baixem al Torrent del Tambor,ignorem un primer trencat a la dreta i agafem el segón a la dreta. Passem per sota La Cova de l'Arcada i comencem a trobar marques grogues que indiquen Cova de l'Arcada en direcció contrària a la que portem. Creuem una esllavisada i arribem a una indicació de Coll de Porc.La seguim a la dreta i entrem al Torrent de les Grutes.Pujem per aquest fins a un gran bloc,a l'esquerra del qual localitzarem una traça amb alguna fita que duu a peu de via.
Parabolts blaus damunt d'un ressalt.

Material: Una desena mal contada de cintes exprés llargues si volem enllaçar ( convé no xapar-ho tot ). Nosaltres hem possat en un parell d'ocasions l'Alien groc.
Grau obligat: IV+. Hi ha trams de II/III exposats.

Horaris: Aproximació 1 hora 15',via 2 hores i baixada 1 hora 15'.
Orientació: Sud.
Descens: Del cim de la Miranda hem baixat en direcció N,hem esquivat el Bitllot així com l'Agulla Inferior del pas del Príncep per la seva banda dreta gràcies a una feixa. Apareixem al camí que va al Coll de Port i el seguim a la dreta. Just passada l'Agulla del Pas del Príncep ( on hi ha la GEDE ) veurem un corriol amb una fita i marques grogues que ens permetrà baixar fins al Torrent de les Grutes per on hem aproximat.

1. Enhorabona, d'aquelles escalades en les que el de menys és la via i el millor la companyia.

2. Si Jaume, aquest dia anava molt ben acompanyat!.