dilluns, 20 de novembre del 2023

Gómez Xalmet a la Prenyada.

La gran clàssica de Sant Benet,hauria jurat que juntament amb la Boy Roca de l'Elefant de lo més repetit de la regió. L'any 2018 es van retirar uns parabolts afegits al segon i tercer llarg de manera que actualment en aquestes tirades només hi queda el bon rovell montserratí acompanyat de les habituals xones de clavadors. Concretament la cosa l'hem trobat així:
A la segona tirada hi ha una flor de dos claus per treure factor,dues savines seques, un grapat de ponts de roca i un burí.
Al tercer llarg hi trobem una falsa reunió de burins a un metre de la R2 acompanyat  d'un pont de roca juntament amb una savina al final de les dificultats.
D'aquesta manera hi ha hagut trams de IV que no hem tingut prou traça per assegurar i hem emplaçat alguns aliens en antics clavadors que no semblaven massa valents.Nosaltres hem enllaçat aquestes dues tirades amb un llamp de llarg de 57 metres sense problemes de fregament.Itinerari molt bonic,totalment lògic i amb varietat de moviments, llàstima que la roca estigui polida en força trams.

Accés: Monestir de Montserrat. Aparcament de pagament (6.5€), descompte presentant targeta federativa (4€).
Aproximació: Pugem per les Escales dels Pobres fins al Pla de Sta. Anna. Aquí hem d'agafar un camí a mà dreta que, passant per unes escales, porta fins al refugi de Sant Benet. Anem a darrera del refugi i seguim un corriol que de seguida es bifurca: nosaltres anem cap amunt, si anem a baix de seguida trobarem un gran pi. Arribats a la base del Gat el corriol desapareix, fem una diagonal ascendent per la rampa de la seva base ( II ) i retrobem el corriol que ens deixa en una canal. Pugem uns metres a la dreta i assolim el peu de paret de La Prenyada. Anem a l'esquerra i localitzem el peu de via. Alzina amb grans arrels que permet assolir un petit replà on podem fer R0 i des d'on veurem el primer bolt.

Material: Unes setze cintes exprés,una plaqueta recuperable,un tascó així com un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2 doblant 0.75 i 1. Les repeticions ens les podem estalviar a base de tascons, sinó enllacem la segona i tercera tirada i/o sinó reforcem l'alzina de la tercera reunió ( #1 ). Amb friends més gran ( #3 o #4?) potser podem assegurar millor la sortida del primer bolt de la via i/o l'arribada a tercera reunió,nosaltres ho hem fet a pèl.
Orientació: Sud.
Horaris: Aproximació 35',via 2'5 hores i del cim al Monestir 1 hora.

Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal, dos bolts amb cadena i anella. Des de allà baixem la canal fins un collet entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Aquí fem un xic de pujada a l'esquerra per assolir el coll i baixem per una canal fins la base de la Prenyada on hem iniciat l'escalada.
Ressenya: Pertany a la malaguanyada web de l'Escalatroncs, compte que a la segona i tercera tirada no hi ha cap bolt dels que marca la topo. D'altre banda aquestes dues tirades mesuren uns 28 metres cadascuna.