dilluns, 20 de maig del 2024

Normal i GEDE a l'Agulla Fina dels Naps de baix.

A banda de ser una via molt ben parida, la Normal a l'Agulla Fina, és un d'aquells itineraris on treure's el barret amb l'elit d'antuvi. El senyor Pany s'ens va plantar a la bretxa de l'agulla i amb la corda estacada a la cintura, espardenyes i quatre ferros es va endrapar les trenta metres de placa que hi ha fins al cim...sense paraules. Durant anys fou una via temuda, a nivell de la Nord del Dit, l'Aresta Brucs a la Vella, la Navarro a la Cadireta...però mica en mica varen anar apareixent expansions que varen diluir la gesta, o com diuen alguns es va domesticar la bèstia. Avui en dia conserva part de la seva aureola d'itinerari temut,almenys pels pelacanyes montserratins com el blocencallat. Malgrat dur els gats més esmolats del mercat als peus, la ferralla més avantguardista a l'arnés, les mans empastifades de magnesi i la paret curulla de material rovellat he hagut d'empassar una mica de saliva quan he plegat el clatell al segón relleu. Després un cop possats a la feina la veritat és que entre la qualitat de la roca i l'abundant canto m'han fet gaudir de valent la tirada. L'entrada per la GEDE es resolia amb una pas d'espatlles, nosaltres que al roco no els practiquem, hem estat una estoneta entretinguts amb els estreps. Si som ràpids la podem combinar amb la SAME a l'Agulla del Senglar o sinó ens fa mandra la Canal Nubiola amb l'Esperó del Vent.

Accés: Aparcament habilitat al municipi del Bruc,darrera de l'escola,enllaç.
Aproximació:Pugem a la urbanització de sobre i trenquem a l'esquerra pel carrer Camí de Can Salses. Quan s'acaba l'asfalt agafem el primer trencant a ma dreta, passem pel costat de Can Salses i baixem a un olivar. Aquí agafem un corriol a ma esquerra i en comptes d'entrar al torrent trenquem a ma dreta. Arribem a una petita bassa on el camí es bifurca, agafem el corriol de ma esquerra. Ens enfilem a una carena on tenim unes vistes privilegiades. Trenquem a la dreta, passem per sota de l'Agulla del Senglar, on a part d'espectaculars itineraris esportius hi ha la clàssica SAME. Seguim per un corriol que passa per sota de l'Agulla Fina dels Naps de Baix.
Nosaltres ens hem saltat la primera tirada que no semblava massa atractiva. Hem grimpat per l'esquerra i hem flanquejat per un relleig gràcies a una corda fixe.

Grau obligat: V+/A0, suposo que exposat degut a l'antiguitat de les peces emplaçades.
Horaris: Aproximació 45',via i ràpels 2 hores. Retorn al Bruc 40'.
Orientació: La GEDE podria ser Oest i la Normal Nord.

Material: Nosaltres hem fet anar unes catorze cintes exprés, dos estreps,quatre plaquetes recuperables i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 5.Tenint en compte que no hem fet pas d'esqueneta si tornés a fer la via m'enduria doblats el 4 i el 5 així com un 6. Com que baixem per la mateixa via,aquest material es pot deixar al seu lloc i recollir-lo en rapelar. Cordino per reforçar el ràpel del cim,quan més llarg millor: entre 60 cm i 5 m.
Descens: Dos ràpels de 50 per la mateixa via. Del cim a R1 es fa d'una sabina amb les vagues força velles i de R1 a terra són parabolts amb anella.
Ressenyes: Bullaroles ( dibuix) i Jose Valero ( fotografia ). La primera foto és d'en Jordi Ceballos, així com l'enllaç de l'aparcament. Gràcies!!