dimecres, 24 de febrer del 2016

Reequipament de la Teotihuacan al Pic del Martell.

Via recentment reequipada per en Luichy, amb bolts inox del 10 ( platejats). A nosaltres ens ha agradat més la veïna Excàlibur més que res per que m'imagino que està més feta i per tant més neta, a part sorteja millor els trams herbosos.Te dos troços un xic guarros, espero que amb el reequipament la via es fagi més i aquests dos trams es netejin. L'entrada a la darrera reunió l'hem fet pel darrer bolt de la Excalibur ja que la Teotihuacan  crec que va per un díedre que de moment està força brut, molaria un xerrac per netejar-ho una mica. Segurament es poden enllaçar algunes tirades. Escalda en general més atlètica que tècnica, amb roca bona i aderent als trams d'escalar mentre que als trams de rostoll trobarem algun bloc.

-Accés: des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en dirección Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en dirección Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma Esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell ".
-Aproximació: tot i no durar més de deu minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell. Baixem pel vessant oposat. La via està una mica abans del canvi d'orientació que fa la paret.
Útil la fotografia de la veïna Excalibur per localitzar el peu de via i acostar-s'hi. Hi ha un fals inici de via més amunt, comú amb la Diagonal Pasatiempo i amb el nom escrit. Pel que jo se i el que hem fet nosaltres, la via comença uns cinc metres a l'esquerra de l'Excalibur. La primera assegurança és un gran pont de roca en una xorrera seguit d'uns parabolts platejats, alguns de la FEEC.
-Orientació: No n'estic gaire segur però diria que és sud est.
-Material: Nosaltres hem passat bé amb un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2. A la segona tirada ens hem enfilat a una llastra molt xula que diria que només es pot assegurar amb alguna peça tipus Camalot del 4. Aquest tram segurament es pot esquivar pel díedre que forma la llastra a l'esquerra. No se si és més fàcil i/o es pot assegurar amb peçes més petites.
-Descens: Ni aquesta via ni la seva veïna Excalibur es troben equipades per rapelar. En cas de voler-ho fer preveure material per les reunions així com una vaga per reforçar el bolt del cim amb algun pont de roca.
Nosaltres hem baixat a peu, del final de la via acabar de grimpar ressalts i anar amb tendència a l'esquerra ( direcció a l'aparcament ) fins a trobar una bona traça que s'ajunta amb la traça per la que hem aprximat.
-Ressenyes: A l'espera de que en Luichy penji la seva n'hem fet una. Penjo també la de l'Excalibur per que està just al costat i pot anar bé tant per ubicar la via com per combinar. Aquesta ressenya és d'en Joan Asín.

1. Nosotros le damos 6a+ al inicio del primer largo y 6a al final del último. El resto tal cual, más o menos.

1. Segurament...jo anava mirant la teva guia i ja pensava que costava massa per ser V,però creia que jo no tenia el dia,jejeje....
      A mi però el pas que em va costar més va ser el trma del parabolt del penúltim llarg.
      Merçi pel curro de reequipar!!!!