divendres, 12 de febrer del 2016

Voie de la Grotte al Rocher du Midi. Chartreuse.

La gran clàssica del Rocher du Midi, escalada sinuosa sempre a la recerca de la fissura o els díedre que permeti avançar en un pany de paret bastant complex de resoldre. Tot i així a la via també hi ha trams de plaques i resulta variada d'escalar. Te ambient i a mi el paisatge em sembla una passada, sobretot a la tardor, si enganxeu un dels habituals dies de mar de núvols ja és la osita. Aquesta paret te fama de mala roca, aquesta, però, és la típica clàssica híper repetida on ja està tot força sanejat. Comparant-la amb la Voie de la Rampa, la Grotte segurmanet sigui més sostinguda i homogènia. Pel que fa a la dificultat a la Rampa recordo un canvi de fissura força obligat ( 6a?) mentre que la Grotte no recordo cap pas tant obligat. La Grotte, però, demana un segon de cordada homologat ja que te múltiples travesses. Ah! curiosa la cova on es fa role i la seva sortida que donen el nom i el caràcter a la via.

-Cordada: Berta i Busquets.
-Accés: A Grenoble cal agafar l'autovia de circumval·lació en direcció Chambery. La penúltima sortida abans del peatge cal sortir de l'autovia i anar en direcció St.Hilayre de Toubet. Anem pujant per la carretera i anem creuant poblets fins que trobarem a l'esquerra les indicacions del centre mèdic de St. Hilaire de Toubet. Hem de començar a entrar-hi i girar a la dreta on hi ha un aparcament en dos nivells amb un cartell que indica la Cabana del Berger a l'esquerra. En arribar al centre mèdic abandonat hi ha cartells que avissen de que és prohibit el pas per que hi ha contaminació dels tòxics del desmantellament del centre. Els locals ni en feien ni cas i nosaltres hi vàrem dormir amb la furgo i no ens ha passat pas res.

-Aproximació: Des de l'aparcament enfilem pista amunt. Al cap de 100 metres aproximadament trobem una pista a l'esquerra, la seguim. En un nou encreumanet ( Carrefour des Terraux ) caldrà anar a l'esquerra. Tota l'estona per pista fins a les inmediacions de la Cabana del Pastor, crec que tota l'estona vas trobant cartells que ens indiquen la direcció per arribar a la Cabana del Pastor. Uns cinquenata metres abans de la cabana cal agafar una traça al vessant de la muntanya ( dreta en el sentit de la marxa ). Aquesta traça en un principi recula,sense pujar massa, per sobre d'una malla metàl·lica i paral.lela a la pista. De seguida però caldrà seguir un corriol amb alguna fita que puja ben dret en direcció a la tarteta que hi ha a la part esquerra de la paret i per la que després acabarem baixant. Si convé, aquest pot ser un bon punt per deixar les motxilles. Quan quedem més menys uns cent metres per sota la base de la paret hem d'agafar una traça a la dreta que flanqueja fins a sota el peu de via. Quan hi som a la vertical pujem per una traça entre els pins.
L'iniçi de la via costa un pèl de veure, queda dalt d'una gepa herbosa característica i crec que hi ha una vaga en un pitó força amunt.

-Orientació: Sud Est.
-Material: Un joc de tascons i un de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3.
-Dificultat obligada: V+/6a i A1.
-Descens: No és llarg però costa enganxar el seu inici, millor no fer-lo de nits. Del final de la via carenem a l'esquerra mirant a la paret, direcció a la Cabana del Pastor. Al cap d'uns deu/quinze minuts hem d'enganxar una vira que entra al cingle. Crec que no hi havia cap fita, baixes un tros fins que localitzes un primer ràpel en un pi amb moltes vagues. Aquest primer ràpel crec recordar que era obligat fer-lo amb doble corda de 60. Després ve un tram de tartera i un ràpel més curt sobre una instal.lació de parabolts. Més tartera/desgrimpada herbosa i retrobem la traça de l'aproximació.
-Ressenyes: Extretes del Camp to camp, on hi ha una descripció escrita de la via que pot resultar útil.