dilluns, 18 d’abril del 2022

Bombers Barna al Pic del Martell.

Es tracta d'una via de dues tirades oberta als anys 80,buscant en tot moment les debilitats de la roca per tal d'haver d'expansionar el mínim.El primer llarg fou reconvertit en un recorregut esportiu als anys 90 i actualment és la via d'escalfament del popular sector Cova dels bombers.Com us podeu imaginar la roca està ben pul.lida i l'itinerari totalment equipat en estil esportiu.La segona tirada ha corregut la mateixa sort i a principis del segle XXI fou equipada amb parabolts,canviant el traçat de manera que tira pel dret a la placa ignorant l'evident díedre de la dreta.Com que el sector on està ubicada la segona tirada de la via no te una aproximació gaire cómode de moment no rep massa visites i el rocam resta abrassiu com el primer dia.
Nosaltres hem escalat la via en dues tandes separades uns anys en el temps.Al primer llarg no hem gaudit massa degut a lo patinós del tema mentre que la segona tirada ens han semblat figues d'un altre paner.La típica combinació de tècnica i físic que ens ha fet pencar de valent en una tirada ben mantinguda sobre un rocam de pel.licula.
Orientació: Sudest (?).
Grau obligat: A la primera tirada 6a+ i al segón llarg V+/6a.
Accés: des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma Esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell ".
 Aproximació: tot i no durar més de deu minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell. Baixem pel vessant oposat i de seguida localitzem el corriol que mena a la Cova dels Bombers.La via que ens interessa és la primera del sector i està reequipada amb químics.
Horaris: Aproximació 15',via 1 hora 30' i retorn a l'aparcament 30'.
Material: 12 cintes exprés,si es va just de grau es pot provar sort amb algún ferro petit.
Grau obligat: V+/A1.
Descens: La segona reunió està formada per dos parabolts amb anella.Podem rapelar o sortir caminant a l'esquerra.