dilluns, 1 de febrer del 2021

Petita Àneu al Sócol del Montroig.

Guapa via,amb les inevitables feixes i transicions típiques de la paret.Les tirades 1,2 i 4 són bones,totes de díedre,però els moviments són variats.S'endevina una bona tasca de neteja però l'itinerari és molt recent i caldrà vigilar on ens agafem en determinats trams.La tirada clau és la darrera,sostinguda i on cal traça per emplaçar les peces que generalment seran petites.

Accés: Un cop passat el poble de Camarasa direcció Tremp creuem el Segre i trobem dues esplanades a ma dreta on aparcar.
Aproximació:  Amb la fotografia la via es veu perfectament des de l'aparcament.Seguim per la carretera en direcció a Tremp i la creuem. A l'alçada d'un petit torrent pujem pel vessant,seguint una traça prou fressada amb alguna fita que ens durà a peu de via en uns deu/quinze minuts. Parabolts visibles en un díedre cec.

Horari: Aproximació 15',via 3 hores 30' i descens 50'.

Material: Un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3.A la darrera tirada he trobat a faltar algún micro ( blau o verd ? ) repetit.

Grau obligat: V+/A1+, amb certa gràcia per encatxarrar les fissures sinó 6a/A1.

Orientació: Sud,te sol de les 10 a les 4.

Descens: Des de la darrera reunió flanquejar uns 300 metres a l'esquerra per un corriol prou fressat i que va força pla.Arribem a una canal i la desgrimpem uns 80 metres fins a localitzar una instal.lació de ràpel formada per tres espits amb dues anelles i cordinos.Nosaltres hem tirat un ràpel de 60 metres,no he vist instal.lació intermitja però si arbres on abandonant material podriem fraccionar.Acabat el ràpel hi ha una traça que ens retorna a la carretera.

1. Bones Marc, m'alegra que et pugus seguir escapant i realitzant vies per la Noguera i el salvatge oest i montroig, ja veus que en Canitoxitu amb en Salla li han sapigut treure profit al darrer tram xulo d'aquest sòcol.....m'alegra veure piades teves, jo confinat aqui dalt, però per sort també intentem toca roca...Molts rècords i si pots escapat cap a l'Alt Urgell, tinc un regalet per tu a Narieda oest, ja saps que sempre ets dels primerencs en catar els meus nous rostolls....Salut.

Marc Segarra

2. Marc!.Jo també me n'alegro que puguis anar tocant pedra per l'Urgell.
    A veure si quan aixequin el confinament em puc acostar a tastar i arrossegar-me per aquests viots que deus haver obert.
    Salut i metres!!!!

3. Sí,sí quina alegria tot plegat!!!.
    Tothom confinat al municipi i vosaltres escalant on us rota.Avui Prades,demà la Noguera,l'altre Montserrat....
    Quins collons!

1. No sabi res de que les restriccions eren en dues dimensions,pensava que només eren per la variable espai.
      Ara ho arreglo,perdó.
      Per cert si vols comprar loteria de Nadal aquest any sortirà el 0000.
      Salut i Prusicat company!

2. Osti no sabia res...merci per la info!!