dilluns, 7 de febrer del 2022

Via Laura Garcia a Sant Jeroni.

Molt bona via plaquera, l'hem trobat un punt més exigent que la veïna Excelsior. Roca boníssima i tirades mantingudes. Si no us mola l'Ae la pedalada de la segona tirada us pot avorrir encara que els passos són ben llargs i ens faran pencar fort tant al primer com al segon. De bon combinar amb qualsevol altre de la paret.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació:  Podem pujar a St. Jeroni ( Monestir o Canal de St. Jeroni ) i baixar per una canal arbrada primer i rocosa després. Primer desgrimpant pels arbres ( senzill ) i després amb dos ràpels; el primer d’uns 40 des d’un arbre i el segon desde tres espits ( paret de la dreta ) d’uns 30.

Nosaltres, però, hi hem arribat caminant a la base. Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on i ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que diria que va cap a St. Jeroni ( marques grogues ). Primer planeja i de seguida s’enfila en direcció a les Talaies, a l’alçada de la base d’aquestes el camí torna a planejar a la dreta. Hem de deixar l’esmentat camí per una torrentera rocosa a ma esquerra. Aquesta es troba uns dos cents metres abans de l’agulla anomenada la Pilota. Pugem per la torrentera fent alguna grimpada i arribem a peu de paret. L'inici de la via el localitzem uns vint metres a la dreta de la clàssica Canet-Rosales-Alonso.

Material: Cintes exprés i dos estreps. Nosaltres hem posat l'Alien verd a l'inici i al final de la segona tirada.

Grau obligat: 6a+/Ae. Amb una tramposa i/o ganxo potser la cosa canvia.

Descens: Bàsicament tenim dues opcions: a peu o rapelant per l'Excelsior.

Baixada a peu: Acabar de pujar a dalt de la Roca del Teix i tirar un ràpel ( sabina ) a la bretxa de la dreta. Des d'aquí escalar un vistós díedre ( IV-,sabines ), escalem l'aresta de l'esquerra ( III ) des del cim de la qual flanquejem sense massa dificultat fins al camí que puja a Sant Jeroni. Seguir-lo de baixada fins al coll on neix la Canal de Sant Jeroni ( línia elèctrica ) per la qual baixem fins al Camí de l'Arrel i per aquest arribem al Refugi de Santa Cecilia on hem aparcat.

Baixada rapelant: Des de la R3 crestejar ( III ),xapar un espit i a sota del bony final localitzar un bolt amb un cable que ens assegura per arribar a la R4 de l'Excelsior per on hem baixat amb dos ràpels.