dimecres, 13 de juliol del 2022

Jacint Aguilar a la Castellassa.

Una via amb bon ambient i roca acceptable, tot i així estem a on estem i ens ha petat alguna cosa, la meitat de la via es fa amb artificial i la meitat en lliure. Em sembla que sense ser de les més clàssiques de Sant Llorenç la via es va escalant amb certa freqüència.

Accés: Cal anar a l'urbanització Cavall Bernat de Matadepera i estacionar a al final del Carrer Vista Alegre on comença l'anomenat Camí dels Monjos.

Aproximació: Seguim l'esmentat Camí dels Monjos que si no m'equivoco du al cim de la Mola i que comença amb una bona pujada. Feta aquesta pujada ve un llom menys dret moment en el que deixarem el Camí dels Monjos per agafar-ne un a la dreta que mena al Coll del Malpas fent pujades i alguna baixada. Al Coll del Malpas, entre el Gurugú i els Plecs del Llibre, ens caldrà flanquejar un tram rocós amb restes de graons tallats. Arribem a una esplanada om s'inicia l'evident aresta de la Via Normal. Resseguim la Castellassa per la dreta fins arribar al peu d'una evident canal/xemeneia: Via de la X. Els primers metres són comuns amb aquesta via, a partir d'una evident alzineta flanquejar a la dreta a caçar un parabolt ben visible en una vira evident.

Orientació: ?

Grau obligat: V+/A1, el lliure obligat molt concentrat a la tercera tirada.

Material: 15 cintes, un sol estrep, algun tascó i joc de friends des de l'Alien verd al #3.Hagués anat bé repetir 0.75 i 0.5 ( per cosir la quarta tirada com si no hi haguessin els tacs ) així com un cordinillo finet per enfilar un pitó prou precari al flanqueig del quart llarg.

Horaris: Aproximació 30',via 2 hores 30',ràpel i retorn 45'.

Descens: Hem fet un sol ràpel de 50 per la xemeneia de la Via de la X , compte que la corda es pot enganxar.

1. Felicitats per la repetició. La via és vessant est, ombra a les tardes d'estiu.
    A nosaltres també ens va agradar sortir per la variant Toni Sors.

1. Hola company,
      Nosaltres vàrem sortir per l'esquerra suposo que és l'original. Haurem de repetir i fer la Toni Sors!