dilluns, 28 de maig del 2012

Torrades amb all i Petit díedre.

-Cordada: Manel i Busquets.
-Ressenyes:

-Material: La T.A. està totalment equipada, peró pot anar bé un Camalot de l'1 per evitar-nos una xapa totalment a desmà a la cinquena tirada. Al P.D. hem utilitzat el semàfor d'Aliens, joc de Camalots fins al 4 ( aquest suposo que és opcional ) i un joc de tascons. Duiem claus peró no els hem utilitzat.

-Aproximació: Amb la fotografia que de dalt s'identifiquen perfectament les dues vies. Prenem de referència el gran sostre vermell. A la seva dreta hi ha la T.A., que va sempre per roca gris i agafa una mena d'esperó una miqueta desdibuixat. Si mireu a l'esquerra del sostre veureu una torre que sobresurt de la paret amb una marcada canal a la seva dreta, aquesta canal és el Petit díedre. Doncs res, un cop al prat nosaltres hem pujat cap a peu de via pel dret, buscant el camí més evident i seguint rastres de pas. Hem començat per la Torrades, placa amb parabolts. Uns dos cents metres a la seva esquerra hi ha el Petit díedre. Al peu d'aquesta no hi ha res, peró comença per una marcada xemeneia díedre per sortir rapidament a l'esquerra per un esperonet.

- Torrades amb All:  La friqui de Montrebei...Te una primera i últimes tirades guapes, la resta està bé. A la cinquena tirada hi ha una xapa a desmà totalment. La ressenya ja marca el que es evident, que vagis per la dreta a ficar-te en un díedre mentre que la xapa està a l'esquerra com indicant que la via va per la placa. Per la placa ho ha provat el segon i semblava bastant més de 6b i totailment obligat. Pel díedre la xapa queda de una mica lluny per xapar ( nosaltres hi hem arribat 1'80 ), millor deixar-la estar i assegurar amb un Camalot de l'1.De grau obligat ens ha semblat més 6a+ que el 6a d'en Luichy.

-Petit díedre: A mi m'ha agradat al col.lega no massa. Si busques una via sense herba, amb roca perfecte i xapes aquí no la trobaras. Estem a Montrebei, rostoll,diedres xemeneies, roca a controlar i poc ferro. El que sempre s'ha dit de la via em va semblar ben cert: una via 100 % montrebeiana en miniatura. Les dues primeres tirades i part de la tercera ténen algún tram on cal vigilar amb la roca i també algún tros herbós, després et fiques en un díedre que durant uns seixant metres és magnífic. A la ressenya afegir-hi que a la segona tirada, just després del flanqueig hi ha dos claus ben nous. A la tercera reunió hi ha dos ponts de roca a part del clau. La quarta tirada que medeix uns cinquanta metres es pot fraccionar amb una reunió intermitja de tres claus.
-Descèns: Nosaltres hem rapelat la Torrades per anar a fer el Petit díedre ( reunions amb un espit i bolt, de R2 a terra amb 60 metres, la resta de R a R. )
Per baixar caminant acabar de sortir a la carena on hi ha un camí ben fressat ( dues roderes més aviat ) i seguir-lo cap a la dreta fins a un coll amb fites que ens porten a unes canals arbrades ( dreta ), després per unes feixes i finalment per tarteres arribem al prat.

1. La vam fer dijous. A la reunio opcional de la quarta tirada nomes hi ha un clau (n’hi havia dos i ens en va sortir un amb la ma) i fa de mal reforçar. Encara que la vostra piada es antiga, per si es d’utilitat a algu. Salut.