dilluns, 20 de desembre del 2021

Chiki Boom a Àger.

Escalada de ressalts amb alguns de ben guapos i molts trams de caminar.Nosaltres vàrem fer de les primeres repeticions ( Març 2021 ) i en algún punt calia parar atenció a la roca,potser això ja ha millorat.Malgrat ser una via força equipada i de grau relativament assequible,ni a mi ni al company ens va semblar un itinerari del tot idoni per l'iniciació com s'afirma en alguna ressenya.Al darrer llarg convé anar amb la lliço de col.locar trastos ben apresa i en algún lloc de la resta de la via al haver-hi relleigos cal saber que no es pot caure si volem sortir amb els tormells sencers.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets.Passat el Serrat de Sant Alís veurem la Paret de l'Embut,amb les antenes característiques al seu cim.Transitant per la pista veurem dues tarteres a ma esquerra: la primera és la que baixa de la Canal de l'Embut i la segona és la que nosaltres hem fet servir per aproximar.Podem aparcar on ens vagi bé entre les dues tarteres.

Aproximació: Amb la fotografia localitzarem la via des de la pista.Hi ha una traça que s'hi acosta,a la part final hem improvitzat.Parabolts visibles a l'inici.

Material: Unes setze cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2.El del 3 el vàrem possar a l'inici del tercer llarg però no he vist que ningú més el faci anar.

Grau obligat: V+/6a.

Horaris: Aproximació 20',via 3 hores i descens 40'.

Orientació: Sud.

Descens: Carenar a la dreta fins a trobar una diagonal rocosa que ens mena a una baixada equipada amb cadenes en alguns trams i que carda força marrada.