dilluns, 25 de setembre del 2023

Cerdà Pokorski a la Prenyada.

Algú ha fet alguna Cerdà Pokorski que no l'hi hagi agradat?. Jo tampoc. Un itinerari ben variat, lògic i amb ambient. Oberta als 50's i reequipada als anys 90 amb espits TAK, ara ja pràcticament tot la ferralla ha agafat el mateix color i ja és una bona via per gaudir del bon rovell montserratí. Hi ha força trams de fissura on podem reforçar l'equipament. Hem entrat per l'entrada original on hi ha un llastrot tamany rentadora que fot una mica de mala ganya.Al darrer llarg hi ha un cap de burí que costa de veure,és abans d'encarar el segón tram damunt d'una petita bauma.

Accés: Monestir de Montserrat. Aparcament de pagament (6.5€), descompte presentant targeta federativa (4€).
Aproximació:  Pugem per les Escales dels Pobres fins al Pla de Sta. Anna. Aquí hem d'agafar un camí a mà dreta que, passant per unes escales, porta fins al refugi de Sant Benet. Deixem el refugi a la nostre esquerra, creuem una porta i arribem a un trencall: esquerra Sant Salvador i a la dreta baixariem cap a l'Ermita de Trinitat. A la nostre esquerra veurem una primera agulla que és el Contrafort de la Prenyada i que està enganxada a la Prenyada. Pugem per la canal de l'esquerra i anem a buscar la cara Nord de la Prenyada. Amb una mica de traça entre les branques podrem veure la part de dalt de la paret amb uns sostres, la nostre via comença a l'esquerra d'aquests sostres. Per arribar a peu de via cal grimpar per uns escalons herbosos fins al peu d'una fissura diagonal a esquerres amb un pont de roca que costa molt de veure.
Material: Nosaltres hem passat amb una plaqueta recuperable, unes 15 cintes exprés així com un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot del 0.75. Algunes ressenyes aconsellen agafar un joc fins al 2 així com un parell de pitons. Si teniu talls de corda per llençar hi ha ponts de roca que pot estar bé canviar.
Grau obligat: V+/A1e. Al darrer llarg hi ha una remada inicial de V de mal protegir i amb caiguda a replà,la resta amb material envellit però força assegurat.
Orientació: Nord Est,sol fins les 11.En èpoques de pluja podem trobar-la molla.
Horaris: Aproximació 45',via 2'5 hores i del cim al Monestir 1 hora.
 Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal, dos bolts amb cadena i anella. Des de allà baixem la canal fins un collet entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Aquí fem un xic de pujada a l'esquerra per assolir el coll i baixem per una canal fins la base de la cara sud de la Prenyada. Baixem per una nova canal i agafem un corriol a ma esquerra que ens acosta al refugi de Sant Benet.

dilluns, 18 de setembre del 2023

Esperó M.T.V. a la Roca Gran d'en Ferrús.

Per treure's el barret amb l'estil i saber fer de l'aperturista que ha obert aquesta via en solitari. Molt ben trobada i resolta: ens ha semblat una via ben guapa!.Alterna plaques tombades amb panys de paret més drets gairebé sempre amb roca boníssima.

Accés: Circulem per la C-16 direcció al túnel del Cadí i just passada la central tèrmica de Cercs
prenem un trencall a mà esquerra direcció a Fígols per la carretera BV-4025. Seguim per
la carretera asfaltada uns 15 quilòmetres fins al Pla de la Creu. Trobarem un trencall a
mà dreta amb un rètol que indica el GR-107 (Camí dels Bons Homes). Seguim la pista
practicable amb un vehicle alt. Trobarem un nou trencall i de nou prenem el que marca el
GR. Al cap de pocs metres haurem de deixar el vehicle donat que uns blocs ens barren el
pas.

Aproximació:Ara seguim a peu en lleugera baixada sempre seguint el GR. Passarem per la Masia del Ferrús i amb la paret molt visible continuarem pel GR. Quan arribem a l'alçada de la paret busquem corriols molt desdibuixats que ens deixen a peu de paret. Pugem una mica fins a trobar el peu de via, on hi ha un petit pi invertit amb un cordino.
Horaris: Aproximació 25', via 5 hores i descens 1'5 hores.
Orientació: Oest,sol a partir de les 12.
Grau obligat: 6a, trams de V+ exposats.

Material: Unes quinze cintes exprés desplegables, un estrep i un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot del 2. També hem posat un tascó i un Tricam blanc però diria que no són necessaris.
Descens: Un cop acabada la via seguim remuntant fins arribar al coll. Des d’allí seguim cap a l’oest
per un corriol que finalment ens menarà al GR-107. Un cop al GR seguim descendint fins
que passem pel punt en que ens hem desviat per anar al peu de via i desfem el camí fins al
vehicle.

dilluns, 11 de setembre del 2023

Manyos a la Prenyada.

Sembla ser que als anys 70 era una via clàssica que s'acometia per atacar a posteriori la Gomez Xalmet ,ves a saber per quins setze ous aquest itinerari ha perdut l'estatus de clàssica i malgrat que es va fent semblaria que no és un recorregut per trobar-hi gentada cada cap de setmana. Pels cànons actuals on només s'escala si es va en lliure deu cardar mandra la pedalada de la primera tirada. Hi haurà qui se l'agafi com un peatge per després poder escalar quatre tirades de lliure assequible però amb passos bonics i certa navegació a la segona tirada, amb alguna xapa amagada darrera el merlet de torn.

Accés: Monestir de Montserrat. Aparcament de pagament (6.5€), descompte a federats (4€).
Aproximació: Pugem per les Escales dels Pobres fins al Pla de Sta. Anna. Aquí hem d'agafar un camí a mà dreta que, passant per unes escales, porta fins al refugi de Sant Benet. Anem a darrera del refugi i seguim un corriol que de seguida es bifurca: nosaltres anem cap amunt, si anem a baix de seguida trobarem un gran pi. Arribats a la base del Gat el corriol desapareix, fem una diagonal ascendent per la rampa de la seva base i retrobem el corriol que ens deixa en una canal. Pugem uns metres a la dreta i assolim el peu de paret de La Prenyada. Anem a l'esquerra, passem l'evident díedre de la Gómez Xalmet i començem a pujar per la canal que es forma entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Passem un sostre, dues vies esportives i arribem a l'inici de la Manyos. La primera assegurança és a un parell de metres del terra i és un espit rovellat.
 Material: Nosaltres hem fet anar 26 expresos, un estrep, una plaqueta recuperable, un escanyaburins, un Tricam blanc i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot de l'1 ( m'hagués anat bé el del 2 ).
A la primera tirada potser seria prudent estrangular cinc o sis burins seguits,ja que hi ha lloc darrera la plaqueta original.
Horaris: Aproximació 35',via i ràpel 2'5 hores mentre que per tornar al Monestir 45'.
Grau obligat: V/A1e.
Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal, dos bolts amb cadena i anella. Des de allà baixem la canal fins un collet entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Aquí fem un xic de pujada per assolir el coll i baixem per la canal a través de la qual hem aproximat de manera que retrobem el peu de via.