dijous, 5 d’abril del 2012

La Luna a la Maimona.

-Cordada: Manel i Busquets.
-Ressenya:

-Material: Via totalment equipada amb parabolts, dotze cintes exprés. Per longitud es poden enllaçar tirades, preveure cintes llargues i doble corda. Nosaltres no hem enllaçat cap tirada.
-Aproximació: Com indica la ressenya. Seguir el torrent de la Maimona fins la pressa. Superar-la per l'esquerra ( graons ). Acabar de pujar pel torrent, pujar uns metres amb més vegetació a la dreta fins al peu de via ( bolts visibles i pedra sicada ).

-Via: Magnífica escalada esportiva, tots els llargs són bons. En general és una escalada força atlètica peró te alguns trams de placa més fina. Força ambient, de grau obligat segurament es passa amb 6a. Equipada per rapelar. M'havien comentat que la via estava a l'ombra, el cas és que nosaltres la vàrem fer amb sol, entrant a la via a les 10-11 i sortint cap a les 4 ( primers d'Abril ).

-Descèns: Nosaltres hem baixat a peu. Del cim seguir per una carena, diria que al segon coll hem de tirar cap a la dreta en direcció a una paret ( Plaques de Belle Epoque ). Quan hi som a sota agafem una canal on hi trobarem una corda fixe. Seguim baixant pel vessant fins a una nova canal, al final de la qual trobem uns graons que ens deixen a la pressa de nou.