divendres, 30 d’agost del 2013

Steger al Catinaccio.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Orientació: Sudest.

-Accés: Cal anar fins la població de Pera di Fassa, al costat de Canazei i pujar al poblet de Municcio.
En aquest poblet hi ha una carretera tencada al tràfic que puja al refugi-restaurant Gardeccia. Per pujar a aquest punt podem caminar ( 5 km ? ) o agafar un bus. Nosaltres vàrem agafar el bus a Pera: 5 euros un viatje, 9 euros anar i tornar, el primer surt a les 7 de Pera i l'últim surt del Gardeccia a les 19 hores. Els busos s'agafen al costat d'un telecadira, a l'entrada del poble a ma esquerra venint de Canazei, al costat d'un càmping.
Em sembla que és millor jugada agafar el bus a Municio, ja que si de baixada perdem el bus haurem de caminar menys.

-Aproximació: Des de el Gardeccia ja es veu la paret. Pujem pel sender en direcció al Refugi Preuss-Vajolet. Una miqueta abans del refugi hem de pendre a ma esquerra el sender n. 541 que va en direcció al Passo Coronelle i que ens acosta a peu de paret. Seguim aquest sender fins la base de la via, a l'esquerra de la vertical del cim aproximadament i en aquest punt pujar cap a peu de via. Nosaltres vàrem pujar abans d'hora cap a la paret i un cop a peu de via vàrem veure com una bona traça que hi pujava.

-Ressenya: N'hem fet una perquè la que dúiem no molava massa, quan pugui la passo a net i la penjo que tinc moltes piades endarrerides...de moment escanejo i penjo la del llibre.
-Material: Algún tascó i el joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3

-Via: Ens va agradar molt, sobretot per que fas un munt de metres. La primera part i el final són els més tiesos, la part del mig és més fàcil. La roca és bona i està sanejada ja que és una via molt feta peró no està sobada. El grau obligat sobre el V+. Una bona jugada és acabada la via fer nit al Refugi Albert I ja que hi pases en la baixada i l'endemà escalar a les Vajolet.

-Descens: Del final de la via encara hem d'escalar uns dos cents i escaix metres de fàcil aresta (II i algún pas aïllat de III ) fins al cim. Nosaltres ho hem fet a l'ensamble. Un cop al cim hem de crestejar per l'aresta N ( fites ) on trobem una desgrimpada de III o en el seu defecte un curt ràpel d'un clau cimentat.
Arribats a la segona bretxa fem tres ràpels per una canal a ma esquerra: R1: Clau cimentat,30;R2: 2 pitons,50 ( fraccionable dos pitons uns deu metres per sota + desgrimpada fàcil ) i R3: Clau cimentat,30. Aquests ràpels ens deixen en una tartera a prop el Refugi del Passo Santner, hi vàrem passar de nit i era tencat. Aquí només cal seguir l'evident camí en direcció al Refugi Alberto I i d'aquest baixar cap al Refugi Preuss-Vajolet per un GR amb un tram de ferrada molt fàcil. Un cop al Refugi Preuss seguim per pista cap al Gardeccia.